Surat Layang ini menyebabkan dia dibebaskan

Hanya air mata dan kesyukuran yang dapat dizahirkan pada hari ini di Mahkamah Kuala Lumpur berhubung kes pembunvhan pelajar UPNM, Zulfarhan Osman, dua tahun lepas.

Hakim mahkamah telah memutuskan bahawa 18 daripada 19 svspek diperintahkan be3la diri pada hari perbicaraan seterusnya. Bapa m4ngsa yang terlalu bersyukur dengan keputusan tersebut telah sujud syukur di luar mahkamah.

Seorang tertuvduh yang dibebaskan dikenali sebagai Muhammad Akmal Akif Alias, 23 dilihat tidak dapat menahan sebak apabila memeIuk dan menangis didakapan ibunya.

Antara kandungan surat tersebut

Menurut sumber, Akmal Akif adalah individu yang membantu memberikan maklumat berhubung keadaan Zulfarhan semasa ke3jadian tersebut berlaku.

Akmal Akif telah membuat surat layang dengan meminta bantuan supaya Zulfarhan diberikan rawatan segera.

KUALA LUMPUR: Pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Muhammad Akmal Akif Alias, 23, yang bebas daripada tuVduhan mence3derakan Zulfarhan Osman Zulkarnain, berhasrat meneruskan pengajiannya selepas dig@ntung sejak dua tahun lalu.

“Alhamdulillah, saya nak teruskan hasrat untuk melanjutkan pengajian yang tertangguh,” kata Muhammad Akmal yang sebak ketika ditemubual pemberita selepas prosiding.

Ditanya sama ada sudah bertemu bapa Zulfarhan, Muhammad Akmal hanya menjawab ringkas, “belum” sambil menangis.

Melalui keputusan di akhir pendakwaan hari ini, Hakim Datuk Azman Abdullah melepas dan membebaskan Muhammad Akmal daripada tuvduhan mence3derakan m@ngsa.

Sejurus selepas keputusan dibacakan Hakim Azman, Muhammad Akmal yang berada bersama yang lain di luar kandang tertvduh, berikutan tertvduh terlalu ramai, menangis teresak-esak.

Hakim sebelum itu memerintahkan 18 tertvduh yang juga pelajar UPNM memb3ela diri dalam k3s menc3derakan dan bvnuh yang mengg3emparkan negara dua tahun lalu.

Menerusi IG story adik kepada Zulfarhan, ibu dan bapanya telah bergambar bersama Akmal Akif beserta keluarga sejurus selepas keluar daripada mahkamah.

Sumber : Madiha, Santeira

 

Be the first to comment on "Surat Layang ini menyebabkan dia dibebaskan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*