(Vide0) B4ru Kem4ti4n Isteri, Bapa Tungg4l Dukvng Anak Sambil Kerja Tamp4l Tayar Und4ng Seb4k

S4yu hati tatkala melihat kegigih4n seorang bapa tungg4l yang membesarkan anaknya secara sendirian sanggup melakukan apa sahaja demi untuk anaknya itu.

Menurut satu posting di laman instagram @visitcianjur, seorang lelaki dilihat sedang bekerja sambil menggendong anak kecilnya dengan menggunakan sehelai kain sahaja.

Kanak-kanak itu dilihat sedang tidur di gendongan bapanya mungkin juga sebab keletihan.

Lelaki tersebut yang bekerja sebagai tukang tampal tayar terpaksa menjaga sendiri anaknya setelah kematian isterinya.

Isterinya telah meninggal kira-kira tiga bulan yang lepas akibat ditimpa sakit telah meninggalkan seorang anak kecil.

Bapa tunggal tersebut sedang memegang tayar sambil mendukung anaknya

Ketika kanak-kanak lain yang seusianya sedang ditatang bagai minyak yang penuh oleh ibu, takdir berbeza yang telah berlaku kepada anak kecil ini.

Di usia kecilnya, dia kini telah merasai kehilangan kasih sayang seorang ibu. Namun pun begitu, kasih sayang yang curahkan oleh bapanya pasti mampu jadikan anak kecil ini berjaya suatu hari nanti.

Begitu besar pengorbanan yang dicurahkan bapa tunggal ini demi membesarkan anaknya.

View this post on Instagram

Kisah pilu harus dihadapi bapak satu ini, beliau yang berprofesi sebagai tukang tambal ban kini harus mengasuh anak perempuannya seorang diri, dengan berbekal kain, anak bapa satu ini pun digendongnya saat bekerja bahkan sampai tertidur lelap . Disaat butuh perhatian lebih dari seorang ibu saat usianya beranjak besar, takdir berkata lain, ibunya meninggal kurang lebih 3 bulan lalu karena sakit dan meninggalkan malaikat kecil serta bapaknya tersebut 😢 . 📍 Lokasi beliau ada di Jln. Kh. Abdullah Bin Nuh, Rancagoong (samping penjual es kelapa), sekitaran TW Hotel . . Bismillah, untuk warga Cianjur dan orang – orang baik lainnya, bila melewati jalur tersebut bisa isi angin atau berikan sedikit bantuan untuk keluarga kecil ini . Hatur nuhun infonya @elsabanafe

A post shared by C I A N J U R (@visitcianjur) on

Sumber: visitcianjur, elsabanafe

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Vide0) B4ru Kem4ti4n Isteri, Bapa Tungg4l Dukvng Anak Sambil Kerja Tamp4l Tayar Und4ng Seb4k"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*