Tak Payah Pergi Amsterdam Pun Takpe, Boleh ‘Ootd’ Sepuasnya Di Ladang Matahari Negeri Perlis.

Bila cakap tentang ladang bunga, kita tentu akan terbayang Keukenhof di Belanda. Lokasi ini memang terkenal seluruh dunia dengan keindahan bunga-bungaannya. Kalau nak paling dekat dan economical untuk poket, kita travel ke Lopburi di negara jiran Thailand.

Tapi jangan risau. Korang tak perlu nak pergi jauh-jauh dah lepas ni, sebab sebenarnya kita pun ada tarikan seumpama itu. Mungkin masih ada yang belum tahu, Perlis sebenarnya mempunyai ladang bunga matahari yang tak kurang hebatnya!

Bagi peminat bunga matahari yang setia, pastinya anda tidak mahu melepaskan peluang untuk melihat sendiri bunga matahari ini di ladangnya yang kini dibuka di Taman Ular dan Reptil, Kangar, Perlis.

Bunga Matahari atau nama saintifiknya Helianthus Annuus mempunyai minat tersendiri kerana saiz ciri-cirinya yang besar menjadikannya kelihatan segar dan cantik.

Bagi mereka yang suka mempunyai gambar ‘OOTD’ Taman Bunga Matahari, ia adalah tempat yang sesuai untuk bergambar bersama rakan-rakan. (Gambar Instagram)

Ladang ini terletak di Taman Ular dan Reptilia Kangar, Perlis dan beroperasi dari jam 9 pagi hingga 5 petang.

Difahamkan, ladang bunga matahari ini baru dibuka pada bulan Julai yang lalu.

Bagi anda yang ingin menerokai bidang bunga matahari ini, harga tiket yang ditawarkan juga sangat murah, iaitu RM6 untuk dewasa dan RM3 untuk kanak-kanak.

 

Sumber: Freemalaysiatoday

Be the first to comment on "Tak Payah Pergi Amsterdam Pun Takpe, Boleh ‘Ootd’ Sepuasnya Di Ladang Matahari Negeri Perlis."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*