Bekas Pembantu Peribadi Aliff Syukri ‘SongIap’ Duit PeIanggan

Baru-baru ini di laman Twitter, h4ngat memperkatakan mengenai bekas pembantu peribadi (PA) usahawan kosmetik popular Dato Seri Aliff Syukri yang dikenali sebagai Iqbal.

Menerusi satu pendedahan yang dibuat, Iqbal atau nama sebenarnya Muhamad Iqbal Bin Mohd Sani bersama seorang wanita dipercayai isterinya, Intan Nurulhaleda dikatakan telah men1pu ramai pelanggan yang membeli pakej pelancongan sebuah hotel terkemuka di Negeri Sembilan.

Pended4han itu dibuat sendiri oleh bekas ejen nya yang dikenali sebagai @amalinahafizah yang turut memoh0n maaf kerana tidak menyangka syarikat I&I Paradise Venture mempunyai masaIah.

Menurutnya semua urusan pembayaran pelanggannya telah dimasukkan terus ke syarikat itu sekaligus menaf1kan dia turut mengambiI wang pelanggan.

“Saya dengan ini memoh0n maaf. Saya juga ada promote percutian Lexis Hibiscus under I&I Paradise Venture. Saya sendiri pergi under I&I Paradise tapi tak ada masalah”

“Semua transaction customer terus ke I&I Paradise. Saya tak ambik satu sen duit customer”

“Saya juga m4ngsa I&I” katanya

Ded4hnya lagi, bukan dirinya dan pelanggan telah dit1pu malah beberapa ejen lain turut mengalami nasib yang sama. Lebih menyed1hkan, m4ngsa-m4ngsa juga terdiri daripada para petugas barisan hadapan (frontliner) yang telah membeli pakej tersebut.

“Agent lain juga sales 800K 300K juga tert1pu dengan Intan & Iqbal.

Hampir 60 doktor dan nurse H0spital Sungai Bul0h dari barisan hadapan juga tert1pu dengan percutian ini.

Saya minta tolong viraIkan sehingga 2 orang sc4mmer ini di jumpai”

Lantaran itu, alamat terakhir serta nombor kad pengenalan milik Iqbal dan Intan telah dikongsi di media sosial memandangkan ramai m4ngsa sedang mencari mereka bagi menuntut penjelasan sebenar.

Dalam pendedahan lain, terdapat seorang pengguna memberitahu bahawa sebelum ini pelanggan-pelanggannya tidak mempunyai sebarang masalah dalam membuat tempahan di hotel tersebut.

Namun, dia tidak menyangka sejak minggu lalu timbul pula 1su ini sehingga Iqbal gagaI dihubungi. Menerusi carian di laman Instagram turut mendapati bahawa akaun Instagram Iqbal telah dinyahaktif.

Sumber : murai.my

 

Be the first to comment on "Bekas Pembantu Peribadi Aliff Syukri ‘SongIap’ Duit PeIanggan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*