Ditudvh Cabut AIat Pernaf4san Arw4h, Ibu Sandra Ingin S4man Individu MuIut CeIupar

Ibu kepada bintang Big Stage 2020 Sandra Dianne, Nor Syakinah Abdullah ber4ng apabila ditvduh membuat keputvsan untuk menghentikan aIat pernaf4san anaknya ketika sedang dir4wat di Unit Raw4tan Rapi (lCU).

Tegas Syakinah, fitn4h yang diIemparkan sangat meIampau kerana dia did4kwa menjadi punca kem4tian arw4h.

“Allahuakhbar. Banyaknya f1tnah yang bertebaran. Kuatkan hati hamba Mu ini Ya Allah.

“Kepada Eina Outlet, kami tak tau pula kalau kamu salah seorang daripada ahli keluarga kami yang terses4t nun di negeri Kedah.

“Sehinggakan komen kamu tentang kem4tian anak saya seolah-olah kamu ada di h0spital ketika anak saya mereg4ng ny4wa. Saya anggap komen kamu keterIaluan dan ianya f1tnah besar yang harus saya pikul.

“Kamu seolah-olah menvduh saya telah membvnuh anak sendiri dan sengaja memilih tarikh yang jatvh pada hari Jumaat untuk kem4tian anak saya. Sungguh kamu tak punya hati nurani sebagai seorang insan!” tulisnya di laman Facebook (FB).

Jelas Syakinah lagi, arw4h anaknya sudah mampu untuk bernafas sendiri selepas tiga hari terlantar di h0spital.

Walaubagaimanapun, keadaan kesihatan arw4h berubah menjadi ten4t pada malam Khamis lalu segera dibantu oleh d0ktor namun Allah lebih menyayanginya.

“Untuk pengetahuan kamu dan juga semua orang yang membaca luahan hati saya ini.. Selepas tiga hari kemaIangan iaitu pada hari Selasa, anak saya dah boleh bernafas sendiri dengan sedikit bantuan 0ksigen.

“Pada hari Rabu dia menjalani pembed4han tube pernaf4san untuk membantu dia bernafas sendiri tanpa bantuan mesin. Sila rujuk gambar!

“Selepas pembed4han dia stabil pada siang hari Khamis tu, saya menjaganya di w4d sepanjang hari sehingga ke malam, tak makan tak minum.

“Keadaannya menjadi ten4t mulai jam 11 malam sehingga lah membawa kepada kem4tiannya pada jam 1 pagi Jumaat. Ketika dia ten4t, d0ktor bertungkus lumus untuk membantu dia.

“Jadi, di mana rasionalnya kamu menuduh kami ahli keluarganya sengaja menyuruh dokt0r mencabvt mesin pernaf4sannya sedangkan dia sudah boleh bernafas sendiri?!! Ini f1tnah dan saya akan sam4n kamu!” tulis ibu pelantun lagu Hey Kau.

Allahuakhbar…😭😭😭😭😭😭Bnyknya fitnah yg bertebaran..Kuatkan hati hamba Mu ini Ya Allah…Kepada Eina Outlet,Kami…

Posted by Suria Mentari Pagi on Sunday, 13 September 2020

Sebelum ini, Syakinah terkiIan dengan seorang netizen yang meningg4lkan komen b1adab dengan mengatakan kem4tian anaknya sebagai m4ti katak.

Sandra Dianne telah menghembvskan naf4snya yang terakhir kira-kira pukul 1 pagi setelah enam hari bertarvng ny4wa akibat kemaIangan.

Pada Sabtu lalu, Sandra atau nama sebenarnya Alessandra Dianne Ampuria, 26, terlibat dalam satu kemaIangan kereta di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) ketika menuju ke Putrajaya International Convention Centre (PICC) bagi tujuan rehersal.

Sumber: Gempak

Be the first to comment on "Ditudvh Cabut AIat Pernaf4san Arw4h, Ibu Sandra Ingin S4man Individu MuIut CeIupar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*