“Dulu Orang Kata Burvk Sebab Gemuk, Dah Kurus Burvk Sebab ‘Haggard Face’ Pulak…” – Man Raja Lawak

Selepas berjaya menurunkan berat badannya sebanyak 30kg, Man Raja Lawak berdepan tohm4han warganet mengenai rupanya yang kelihatan menggeleber (haggard).

Man berkata, jika dahulu ketika berbadan gempal dia dih1na kerana hod0h namun tidak menyangka apabila berat menurun timbul pula kej1an lain.

“Saya sedar diri memang bukan dilahirkan kacak macam hero Hollywood atau Bollywood. Apatah lagi seperti bintang popular di negara kita. Wajah saya memang tahap biasa saja. Orang kampunglah katakan.

“Ada yang cakap muka saya bertambah burvk dan ‘haggard’ apabila berjaya menurunkan berat badan. Saya tak boleh ubah kejadian Tuhan. Saya terima diri seadanya. Tapi saya bangga akhirnya berjaya kurus dengan bantuan Cococurv.

“Tapi soal fizikal itu sangat subjektif. burvk di mata orang itu, tak semestinya burvk di mata lain,” katanya merendah diri.

Selain itu ada juga dakwaan mengatakan Man bertemu doktor untuk menjalani prosedur pembed4han bariatrik atau potong usus sebagai f1tn4h.

“Kalau ada yang cakap saya jumpa doktor untuk potong usus atau pembed4han apa apa sekalipun, percayalah saya nak keluar rumah pun tak boleh sebab Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan dikuatkuasakan.

“Tak baik f1tn4h cakap saya jumpa doktor. Memang taklah, melainkan doktor tu jiran sebelah rumah dan boleh buat pembed4han kat rumah dia je.

“Tapi tu lah, kalau asyik fikir cakap orang, sampai ke sudah kita akan terus berada di takuk lama. Jadi saya ambil pendekatan tak ambil peduli. Memujuk hati, saya anggap mereka dengk1 dan cembvru dengan apa saya berjaya lakukan.

“Lepas itu akan terpacul soalan atau pandangan apabila gemuk dan tiba tiba kurus serta nampak s4kit. Kalau kurus bertukar jadi gemuk mungkin orang fikir kita bahagia.

“Tapi apa yang merisaukan saya apabila berat badan naik dan boleh mendatangkan peny4kit. m4ti sekarang pun tak kira usia. Di usia sekarang, 43 tahun… saya hanya nak sihat. Cakaplah apa mereka nak cakap. Janji saya sihat,” katanya.

Bagaimanapun kata Man, dia berharap akan terus memberi inspirasi kepada mereka di luar sana yang masih bergelut nak turunkan lemak di badan.

“Saya sendiri tak menyangka boleh turun berat badan. Dulu saya rasa semua ini mustahil. Namun tak ada yang mustahil dengan Cococurv.  Ia memang produk hebat dan berkesan. Ramai testimoni berjaya membuktikan keberkesanannya.

“Betul bukan mudah nak kurus. Pasti ada liku yang bertandang. Semua itu cabaran yang mematangkan. Tetapi sekali kita dapat dan berjaya di atas apa diusahakan, itulah nikmat hidup yang tak boleh ditukar ganti atau dibayar dengan wang ringgit sekalipun.

“Saya sekarang lebih selesa dan yakin diri. Nak pakai apa jenis gaya pun sudah boleh. Alhamdulillah tawaran berlakon dan kerja melawak pun tak putvs. Saya selama ini pun orang kenal kerana bakat, rupa itu bonus yang jatuh di tangga kedua,” katanya.

Man dalam tempoh tiga bulan sejak Februari hingga Mac lalu berjaya mendapatkan berat dari 98 kilogram menjadi 68 kilogram.

“Kalau kita letakkan niat, fokus dan semangat nak kurus, memang tiada yang mustahil. Saya mula minum Cococurv sejak Februari iaitu sebelum Perintah Kawalan Pergerakan lagi.

“Sampai sekarang saya terus istiqomah dalam hal ini. Saiz baju saya kini M dan dulu 2XL. Ukur lilit pinggang pun daripada 39 sentimeter jadi 30 sentimeter,” katanya.

Sumber : Gempak

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!


Be the first to comment on "“Dulu Orang Kata Burvk Sebab Gemuk, Dah Kurus Burvk Sebab ‘Haggard Face’ Pulak…” – Man Raja Lawak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*