Tol4k Tuah! 5 Kesilapan Besar Kareena Kapoor Dalam Dunia Bollywood

Baru-baru ini, aktres terkenal Kareena Kapoor menyambut hari ulangtahun kelahirannya yang ke 40. Sudah semestinya, sepanjang bergelar bintang bollywood, pasti banyak kenangan manis dan pahit dilaluinya.

Dipetik dari halaman ManWorldIndia, Kareena mengakui telah melakukan beberapa kesalahan terbesar dalam hidupnya. Iaitu menolak tawaran peranan utama dalam sejumlah filem yang kemudian berkembang pesat di India, Asia, dan bahkan dunia.

Kebanyakkan alasan yang diberikan kerana tidak sesuai dengan dirinya, dan ada yang tidak menepati jadual waktu kerjanya.

“Saya di sini untuk menjual bakat saya. Saya tidak berada di sini untuk berkawan atau menenangkan orang. Saya tidak pernah melakukannya. Sekiranya saya mengatakan tidak pada sebuah filem, itu kerana ia tidak sesuai dengan saya pada waktu itu.  “-katanya kepada laman Bollywoodlife.

Berikut adalah beberapa filem India yang pada mulanya akan dilakonkan oleh Kareena. Tetapi kemudian digantikan oleh pelakon wanita lain.

Kaho Na Pyaar Hai

Peranan Kareena dalam filem ini kemudian digantikan oleh Amisha Patel. Dalam filem ini, pelakon lelaki utama ialah Hrithik Roshan. Filem ini berjaya menaikkan nama Amisha yang baru menjadi artis pendatang baru dan menjadikannya superstar dalam sekelip mata.

Hum Dil De Chuke Sanam

Peranan Kareena dalam filem ini digantikan oleh Aishwarya Rai, yang digandingkan dengan Salman Khan dan Ajay Dvgan. Filem ini, yang ditayangkan pada tahun 1999, kemudian menjadi salah satu lagu terhebat sepanjang karier seni Aishwarya. Namun, tidak ramai yang mengetahui bahawa Kareena sebenarnya pelakon asal filem ini.

Kareena menjelaskan, sutradara, Sanjay Leela Bhansali menawarkan filem ini untuknya. Namun, Kareena merasakan dia terlalu muda pada masa itu. Di samping itu, dia ingin pergi ke luar negara untuk melanjutkan pelajaran ke universiti. Oleh itu, dia membatalkan tawaran itu.

Kal Ho Naa Ho

Kareena sebenarnya dipilih oleh pengarah Karan Johar untuk membintangi filem ini bersama Shahrukh Khan dan Saif Ali Khan yang kini menjadi suaminya sekarang. Nampaknya, Kareena mengemukakan beberapa syarat yang tidak dapat dipenuhi oleh Karan. Kononnya, hubungan antara dia dan Karan sedikit dingin selepas itu. Akhirnya, Karan menawarkan peranan ini kepada Preity Zinta.

Fashion

Filem Fashion oleh Madhur Bhandarkar pada mulanya dilakonkan oleh Kareena. Namun, kerana dia sudah terikat kontrak dengan filem ‘Gori Tere Pyaar Mein’ dalam waktu dekat, dia akhirnya menolak. Peranan ini kemudian diberikan ke Priyanka Chopra dan menjadi salah satu filem terbaik di India.

Ram Leela

Kesalahan seterusnya yang dibuat Kareena adalah menolak tawaran untuk memainkan filem Ram Leela, yang merupakan versi Indian Romeo dan Juliette. Walaubagaimanapun, Deepika Padukone diambil menjadi pelakon wanita dalam filem ini bersama Ranveer Singh.

Pada masa ini, penilaian tentang filem Ram Leela terus meningkat. Nampaknya, alasannya adalah bahawa penggambaran bermula pada Oktober 2011. Pada masa yang sama, Kareena dan suaminya Saif Ali Khan melangsungkan perkahwinan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

sumber: Murai my

Be the first to comment on "Tol4k Tuah! 5 Kesilapan Besar Kareena Kapoor Dalam Dunia Bollywood"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*