Khas1at Surah Al Kautsar, Mel4ncarkan Rezeki Dan Beb4s Dari Hut4ng.

Surah Al-Kautsar adalah surah yang terpendek yang pernah ditvrunkan kerana hanya mengandungi tiga ayat. Ia telah ditvrunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga. Surah ini disif4tkan sebagai surah penghibvr Nabi Muhammad S.A.W. kerana ketika baginda sedang bersed1h atas kemat1an 2 orang yang dikas1hi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Biarpun hanya mengandvngi 3 ayat, namun terdapat pelbagai manfaat dengan mengamalkan membaca surah ini.

Baca surah ini ketika hujan dan berdoa mudah-mudahan Allah S.W.T. memakbvlkan doa kita. Jika kita kehaus4n dan tiada air, bacalah surah ini dan g0sokkan ke l3her, Inshaallah h1lang dah4ga. Jika rumah dipercay4i terk3na s1hir, baca surah ini 10 kali, mudah-mudahan Allah S.W.T. memberi ilham di mana letaknya s1hir itu. Jika rajin membaca surah ini, h4ti kita akan lembut dan lebih kusyuk dalam solat Jika dibeban1 hvtang, amalkan membaca surah ini mudah-mudahan Allah S.W.T memberikan jalan untuk mel4ngsaikan hut4ng. Jika teran1aya, baca surah ini, mudah-mudahan Allah S.W.T. akan memberi bantvan kerana orang yang teran1aya adalah orang yang dizal1mi.

Mari kita amalkan membaca surah yang mudah untuk dih4fal ini. Dari kita asyik berbual kos0ng dan tidak berbvat apa-apa, sekur4ng-kur4ngnya dapat juga pahala dan keberkatan dari membaca surah ini. Selamat beramal!

Sumber : mukminsolution.com

 

Be the first to comment on "Khas1at Surah Al Kautsar, Mel4ncarkan Rezeki Dan Beb4s Dari Hut4ng."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*