Ini Cara D1et Ikut Bentuk B4dan, Mudah Untuk H1langkan Lemak Di Kawasan Tertentu.

Istimewa kali ini, kami ingin mengup4s mas4alah ‘kawasan berlemak’ yang sering mengh4ntui gol0ngan wanita dengan memberikan tip pengambilan makanan untuk mengurangkan lemak di kawasan-kawasan tertentu pada tubvh.

1. Rectangle

Jika mempunyai bentuk tvbuh seperti segi tiga, bahagian p1nggul dan p1nggang yang agak kecil, korang perlu untuk mendapatkan makanan daripada lemak sihat seperti avokado, badam dan ikan salmon. Pengambilan protein juga baik untuk d1et. Ingat, walaupun berbad4n kurus, masih perlu meng1kut cara d1et makanan yang sihat. Kurangkan pengambilan makanan seger4 dan bergula.

2. Apple

Jika mempunyai bentuk tvbuh seperti ini, korang mempunyai masalah lemak yang berlebihan pada bahagian tengah tvbuh b4dan. Oleh itu, d1et yang sesuai diamalkan adalah dengan cara makan yang sedikit dan kerap. Makan enam kali sehari tetapi dengan p0rtion yang kecil. Ambil makanan yang k4ya dengan ser4t, buah-buahan, sayuran, vitamin C dan bahan tenvsu rendah lemak. El4kkan makanan seperti makanan segera dan roti.

3. Pear

Bentuk b4dan seperti buah pear digambarkan dengan ukuran p1nggul yang lebih besar daripada ukvran dad4. Individu yang mempunyai bentuk b4dan seperti ini cendervng untuk menghadapi m4salah lemak di bahagian p1nggul dan p4ha kerana mungkin mengal4mi sitvasi water retenti0n.

Ambil makanan seperti daging, ikan, telur, pr0duk tenvsu dan makanan yang mempunyai sumber pr0tein yang tinggi. Buah-buahan seperti tembikai dan nanas adalah terbaik untuk memb4ntu mengeluarkan t0ksin yang memperlah4nkan k4dar metab0lisme.

4. Hourglass

Walaupun ramai wanita yang meng1damkan bentuk b4dan seperti ini, namun mereka cend3rung untuk mendapatkan ber4t b4dan secara m3rata dan kekurangan mvscle t0ne.

Korang juga lebih beris1ko mempunyai tah4p gula dalam d4rah dan disarankan untuk mem1lih makanan dengan ind3ks glycem1c yang rendah dan makan sehingga 5 atau 6 kali sehari dengan port1on yang kecil.

 

Sumber: Semuanya JDT

Be the first to comment on "Ini Cara D1et Ikut Bentuk B4dan, Mudah Untuk H1langkan Lemak Di Kawasan Tertentu."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*