“Hensem Macam Model Pun Kerja Pak Guard?”- Jejaka Usia 21 Tahun Tak Kisah Cakap-cakap Orang.

PEKERJAAN sebagai pengawal keselamatan jarang menjadi pilihan utama dalam kalangan anak muda. Namun kebelakangan ini, $ituasi mula berubah yang mana semakin ramai g0longan tersebut mula mencebur1 b1dang berkenaan.

Tidak ketinggalan tentunya Muhammad Aliff Mazzlan, 21, yang sudah setahun bekerja sebagai peng4wal ke$elamatan di sebuah ho$pital di Selangor.

Dia yang mesra disapa Aliff sebelum ini pernah bekerja di stesen minyak, namun beralih ke bidang ke$elamatan selepas diberhent1kan ket1ka pandem1k C0vid-19 mel4nda tahun lalu.

“Sudah setahun saya bekerja sebagai peng4wal ke$elamatan. Sebelum ini saya bekerja di stesen minyak, namun diberhent1kan kerana mereka mahu mengurangkan jumlah staf ketika pandem1k.

“Pada waktu itu, saya buntu tak tahu nak kerja di mana? Jadi saya cuba cari pekerjaan baharu dan mula menjadi peng4wal ke$elamatan pada Oktober tahun lepas,” ujarnya.

Menurut anak kedua daripada sembilan beradik itu, tugas berkenaan tentunya berbeza dengan pekerjaan sebelum ini, namun ia tidaklah pay4h seperti yang di$angka.

aliff 2

Malah kata Aliff, dia juga pernah mengalam1 g4ngguan-g4ngguan kecil di tempat kerja, namun meng4nggap ia sebagai lumrah yang perlu ditempuh1 dalam cabang kerjanya.

aliff 3

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "“Hensem Macam Model Pun Kerja Pak Guard?”- Jejaka Usia 21 Tahun Tak Kisah Cakap-cakap Orang."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*