(Video) “SaIute” N3tizen Terharu Lihat Abang Fo0dPanda Tolong W4rga Em4s T0lak Motor.

Awal minggu ini, v1ral di Facebook rak4man yang dibuat oleh pemandu kereta yang memaparkan t1ndakan seorang rider Foodpanda memimp1n pakcik tua yang mengalam1 kero$akan moto$ikalnya di tengah jalan.

Apa yang mencur1 perhat1an dalam vide0 itu adalah kebaikan hat1 r1der tersebut kerana $anggup untuk berger4k seiring dengan kelajvan pakcik itu. Malah dia dil1hatkan tidak mempedul1kan lang$ung cuaca yang boleh dikatakan ter1k ketika itu.

“U’re the best bang!” – Net1zen

Disebabkan t1ndakan yang baik hat1 dari rider Foodpanda itu, v1deo tersebut telah dihujan1 dengan ratu$an k0men dari net1zen yang rata-rata memuj1 perbvatannya. Tvrut ada yang kata bahawa rider Foodpanda itu tidak mengi$ahkan ordernya semata-mata untuk membantu pakcik tersebut.

 

“Tahniah n syabas buat rider kerna Tuhan ger4kkan hat1 awak tuk memb4ntu. Alhamdulillah t0long men0long x meng1ra bang$a” – Net1zen

Fb Full

 

Berikutan kejad1an itu, ramai yang menghar4pkan agar rakyat di Malaysia terus bert1mbang rasa untuk memb4ntu orang lain yang berada dalam kesu$ahan agar keharmon1an dapat dikek4lkan.

 

Sumber: Facebook via Lobak Merah

Be the first to comment on "(Video) “SaIute” N3tizen Terharu Lihat Abang Fo0dPanda Tolong W4rga Em4s T0lak Motor."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*