“Air Mata Berjuraian”- Majikan Sayu Lepaskan Bibik Penyayang. Dah Anggap Macam Ibu Sendiri.

 Tul4r vide0 perp1sahan di antara sebuah keluarga dan pemb4ntu rumah mereka yang telah 16 tahun berkh1dmat.

Pengguna T1kTok, @aimanashraf8 yang memuat naik v1deo tersebut memaparkan keluarga berken4an menghantar pembantv rumah mereka, Kak Ana, ke lap4ngan terbang untuk pulang ke Indonesia. 

“Terima kasih Kak Ana, 16 tahun dengan kami jaga makan minum kami. Kami semua sayang Kak Ana mac4m ibu kami.

“Sel4mat pulang Kak Ana. Hanya Allah SWT dapat membala$ jasa Kak Ana. Sem0ga Allah mel1ndung1 Kak Ana dan sekeluarga dekat sana,” kata salah seorang ahli keluarga dalam v1deo tersebut. 

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata warganet mendoakan dan mengucap selamat perjalanan kepada Kak Ana. 

Vide0 yang memaparkan saat perpi$ahan seorang pemb4ntu rumah dengan sebuah keluarga yang penuh dengan jura1an air mata

“16 tahun bersama keluarga, masa yang panjang. Kasih sudah m4cam dar4h dag1ng send1ri. $emoga ik4tan silaturahim tidak terputu$,” kata seorang w4rganet. 

“Apabila majikan mel4yan orang dengan baik, pekerja juga akan bekerja dengan baik. L4yanan mac4m keluarga sendiri,” luah seorang warganet. 

Seorang individu berkata, “Semoga dipermudahkan perjalanan Kak Ana, kaya bahagia dunia dan akhirat. Majikan baik menjadi contoh buat untuk kita semua yang sedang melihat.”

“Berjurai-jurai air mata. Semoga bahagia dunia dan akhirat semua, orang baik Allah sayang,” kata seorang warg4net lagi.

Luahan seorang pengguna TikTok, “Saya faham pera$aan itu. Lepas 20 tahun bekerja dengan keluarga saya dan sudah sampai masanya untuk pulang. Perasaan per1t yang amat $ebab rasa m4cam ibu sendiri.”

 

Sumber: Utusan

Be the first to comment on "“Air Mata Berjuraian”- Majikan Sayu Lepaskan Bibik Penyayang. Dah Anggap Macam Ibu Sendiri."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*