Hari Tu Ikan Siakap. Sekarang V1ral Pula Isu Sotong Goreng 2 Ekor Rm100.

Georgetown: “Itu adalah harga bagi dua ek0r s0tong goreng yang mana setiap satu berharga RM50, mengikut saiz.

“Pelanggan sudah maklum mengenai harganya pada paparan skrin ketika mahu membayar dan jika tidak ber$etuju, mereka boleh menukarnya dengan lauk lain.”

Itu kata Pengarah Restoran Hameediyah Muhammad Riyaaz Syed Ibrahim, 30, mengenai gambar resit yang tul4r.

Pelanggan restoran berkenaan mend4kwa, sotong terbab1t dijual pada harga tidak muna$abah.

Muhammad Riyaaz berkata, terdahulu, pel4nggan dipercaya1 penduduk tempatan itu berkunjung ke restorannya pada tengah hari dan mem1nta hidangan sotong goreng bersaiz besar.

Katanya, ketika di kaunter pembayaran, pelanggan terbabit sudah maklum mengena1 harga kedua-dua hidangan yang diambil dan mereka hanya diam serta tiada bant4han mengena1nya.

“Sehinggalah malam tadi, saya menyedari gambar resit yang dibayar pelanggan itu tul4r di med1a s0sial. Namun hari ini, orang ramai masih berkunjung seperti biasa tanpa sebarang i$u.

“T1ndakan itu tidak tepat kerana mereka mempunyai pilihan sama ada menukarnya dengan lauk yang lain atau boleh bat4lkan pembelian,” katanya ditemui di Lebuh Campbell di sini, hari ini.

Resit sotong goreng itu yang dijual pada harga RM100 bagi dua ekor, tvlar di media s0sial sejak semalam dan mendapat pelbagai reak$i orang ramai.

Tinj4uan Har1an Metro mendapati, restoran berken4an tetap dikunjvngi pelanggan meskipun isu itu tul4r.

Terdapat pap4ran tanda harga yang jelas diletakkan di restoran berkenaan berka1tan harga sotong goreng antara RM10 hingga RM150, mengikut saiz.

Dua pengu4t kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan H4l Ehwal Pengguna (KPDNHEP) turut berada di restoran berkenaan bagi melakvkan semakan dan pem4ntauan, namun tidak mengulas lanjut.

Sementara itu, Hamizah Ibrahim, 37, dari Ipoh, Perak berkata, dia mengetahu1 mengenai d4kwaan tul4r itu sejak semalam.

“Saya dan suami memang sudah meranc4ng mahu cuba menikmati hidangan nasi kandar di sini, dan harga yang dikenakan juga tidak terlalu mahal,” katanya.

Video:

Sumber: Harian Metro

Be the first to comment on "Hari Tu Ikan Siakap. Sekarang V1ral Pula Isu Sotong Goreng 2 Ekor Rm100."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*