(Video) K0onvoi Mah4raja Jepun Berhenti Untuk Beri Laluan Kepada Ambulans Dalam Kecem4san

SETIAP kali ambul4ns dan k0nvoi VVlP bertembvng di laluan yang sama, selalunya laluan tersebut akan mengutamakan k0nvoi VVlP terlebih dahulu untuk beberapa saat, sebelum ambul4ns boleh meneruskan perjalanan.

Bagaimanapun p0rtal SinChiew dan WapCar ada berkongsi satu kisah menarik di mana pada bulan Jun 2019 lalu, media tempatan Jepun heboh apabila k0nvoi maharaja,

negara pada waktu itu segera berhenti di tepi jalan apabila ternampak kemunculan sebuah ambulans sambil siren berbunyi daripada lor0ng bersebelahan.

Salah satu mot0sikal pengiring konv0i tersebut segera mengetuai ambul4ns terbabit bagi memudahkan perjalanannya. Selepas ambulans selamat melepasi k0nvoi mahar4ja pada waktu itu, konvoi tersebut segera menyambung perjalanan mereka semula.

Menurut ‘Artikel 40 Undang-undang Lalu Lintas Jalan Jepun’, apabila bertemu kender4an kecem4san seperti ambulans dan trak bomba membunyikan siren di jalan raya, kenderaan lain mesti mengelak ke sebelah kiri jalan untuk memberi laluan kepada kenderaan kecem4san.

Pada waktu itu k0nvoi Mahar4ja Naruhito telah dipuji oleh warganet Jepun kerana mereka mematuhi undang-undang jalan raya dan bert0lak-ansur semasa situasi kecem4san berlaku melibatkan nyawa rakyat.

Anda boleh lihat beberapa video lain di bawah yang mana k0nvoi VVlP di Jepun memberhentikan kenderaan untuk memberikan laluan kepada ambulans yang menggunakan laluan yang sama dengan k0nvoi tesebut.

Beberapa rakaman yang tul4r di Jepun

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Video) K0onvoi Mah4raja Jepun Berhenti Untuk Beri Laluan Kepada Ambulans Dalam Kecem4san"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*