Se0rang warg4 emas jait baju terkoyak mengunnakan tali rafia .

B3rat mata memandang b3rat lagi bahu m3mikul. P3rumpamaan itu sering kali kita dengar dan pastinya merujuk kepada individu yang ditimpa kesusah4n.

Namun begitu, bagi kita yang masih mampu untuk menghulurk4n bantu4n, tidak sal4h jika kita mencuba untuk m3ngukir senyum4n di waj4h mereka dengan sedikit sumb4ngan kecil.

Dalam perk0ngsi4n yang dibuat oleh se0rang pengguna Fac3 book, dia telah memu4t naik gambar se0rang lelaki warg4 em4s yang berpak4ian agak lusuh apabila baju dan seluar yang terk0yak dij4hit hanya dengan tali rafia.

Menerusi perk0ngsi4n tersebut, lelaki warg4 em4s itu kelihatan gembira apabila dihulurkan bantu4n makanan dan tersenyum apabila gambarnya diambil.

Dapat dilihat dengan jelas pak4ian dan seluarnya yang koy4k hanya dijahit menggun4kan tali rafia berwarna kuning.

Menerusi sumb3r lagi, walaupun dia tidak mengetahui sama ada lelaki itu benar-benar miskin ataupun sekadar memakai pakaian yang sudah r0s4k, dia tetap akan membantunya pada masa akan datang dengan memberikan pakai4n baru.

Perk0ngsi4n tersebut telah mendapat perh4tian warg4net yang nyata berasa simpati dengan n4sib lelaki itu. Mereka berh4rap ada pih4k yang tampil menghulurkan bantu4n agar dia dapat berpakai4n dengan lebih selesa.

Sumber : Fac3 book

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Se0rang warg4 emas jait baju terkoyak mengunnakan tali rafia ."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*