Seek0r 4njing Bvta dan Kelap4ran Ini hanya menunggu k3m4tian, namun ada sese0rang datang menyelm4tkn 4jing tersebut.

Tidak ada yang lebih baik dari yang terbaik dengan menjadikan duni4 ini tempat yang baik dengan keprihatinan sif4t manusi4 sesama m4khluk.

Seek0r 4njing but4 yang kurus terbiar yang memerlukan sese0rang untuk melindungi dan menjaganya, seperti suatu gerakan h4ti untuk membantu mereka.

Sal4h se0rang daripada mereka ialah kakitangan wanita yang hebat dari Lucky Dog Refuge di Stanford City, Connecticut, Am3rik4 Syar ik4t yang menemui seek0r 4njing dalam keadaan yang sangat menyay4tkan h4ti.

4njing bernama Halo dijumpai dalam keadaan terbaring meringkvk di dalam hutan sendirian. Pandangannya hilang sepenuhnya, menandakan dia bVta. Selain itu, dia juga men4han lap4r yang mungkin entah berapa lama tak diketahui.

Nasib Halo terb3la apabila, dia ditemui oleh wanita dan kumpulan berkenaan dan membawa ke tempat yang lebih s3lamat.

Melihat re4ksi Halo kes3dihan dek kerana terlalu lama men4han s4kit dan kel4paran sendirian tanpa teman di hutan siang dan malam.

Terus mereka memberikan wajah baru dengan mem4ndikan,membersihkan kot0r4n dan memberikan makanan yang enak setelah sekian lama .

Menurut m3dia tempatan, haiwan itu ditingg4lkan di dalam hutan tanpa sebarang makanan, dan mungkin hanya menunggu k3m4tian untuk menghentikan kes4kitannya. Mata bUt4nya boleh dilihat daripada anak matanya yang berwarna putih susu.

Sal4h se0rang sukarel4wan cuba menarik perh4tian Halo dengan makanan supaya dia boleh bangun sendiri dan berg3rak namun apabila dia bangun, Halo kelihatan l3mah dan mereka akhirnya sedar Halo hanya tingg4l tul4ng dan kulit .

Oleh itu, namanya Halo, “aureola”, dalam bahasa Sepanyol, pasukan penyelamat akhirnya membuat keputusan untuk menidurkan Halo kerana dia sudah terlalu s4kit,

untuk men4nggungnya, dan mereka tidak sanggup melihat Halo men4nggung kes4kitan lebih lama algi.

“Kami memutuskan bahawa tidak berbaloi untuk dia mend3rita lebih daripada yang dia d3rita sekarang, oleh itu, jika perlu, kami akan menyvntik ub4t tidur ke atasnya agar dia m4ti dalam keadaan tenang” kata seorang penyelamat.

Tetapi keaj4iban berlaku, Halo mula menunjukkan pr0gress kesihat4n sedikit demi sedikit dan pulih, dan mungkin akan kembali sihat n0rmal. Dia dimasukkan ke pusat perlindung4n haiwan untuk memulakan raw4tan perubat4nnya.

Menurut Stacey, ibu angkatnya, kesih4tan Halo terlalu kritik4l ketika dia tiba, tetapi semua yang berada di pusat perlindungan itu cuba sedaya upaya untuk membantu memulihkan kesihat4nnya.

Sebaik sahaja dia boleh mula berg3rak, Halo bersandar pada Stacey, menunjukkan keseron0kan dan berasa disayangi dengan kemesraan manusia, seperti yang tidak pernah Halo rasakan sebelum ini. Pelvkan, civm, belaian antara mereka.

“Hari demi hari,tahap kesihat4n Halo semakin menunjukkan pemulihannya dan telah menjadi se0rang yang aktif suka bermain, penyayang dan bijak,

walaupun dia cac4t penglih4tan. Selain itu juga,Halo sangat suka menikmati aiskrimnya sambil duduk disofa” tambah penjaganya lagi.

Ini adalah berita baik untuk semua pencinta Haiwan. Meny3lamatkan satu lagi ny4wa yang hampir kehilangan har4pan untuk hidup benar-benar sesuatu perkara yang membahagiakan.

Sumber: zoorprendente via

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Seek0r 4njing Bvta dan Kelap4ran Ini hanya menunggu k3m4tian, namun ada sese0rang datang menyelm4tkn 4jing tersebut."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*