( vid30 ) Kanak-kanak ‘share’ dvit dengan rakanya buat ramai s3bak, kerana rakannya sus4h.

Uji4n seperti ini membuatkan sese0rang lebih tabah dan sabar dalam menjalani kehidup4n harian. Pernah dak kita tid4k berasakan diri kita tidak la sem3wah yang dis4ngka,

tetapi sebenarnya ada yang lebih sus4h lagi daripada kita sampaik4n pergi sek0lah pun ti4da dvit belanja untk makan sewaktu rehat .

Ada satu vld30 yang tul4r di m3dia s0si4l Tik T0k baru-baru ialah sebuah vld3o yang memperlihatkan se0rang kanak-kanak perempuan yang men4ngis kesedih4n kerana s3dih akan keadaan se0rang rakannya di sek0lah yang tid4k ada dvit belanja sek0lah.

Menurut ibu kepada kanak2 itu, rakannya itu di sek0lah tidak keluar untuk makan jadi bila ditanya, rakannya itu tidak ada dvit belanja kerana tidak m4mpu dan dia memberikan dvit belanjanya kepada rakannya itu.

Setiba dijemput balik dari sek0lah, kanak2 itu memberitahu ibunya sambil men4ngis mengenangkan n4sib rakannya itu. Walaupun begitu, setelah diberikan dvit belanja kepunyaannya, rakannya itu mengucapkan terima kasih kepadanya.

Melihat ru4ngan k0men, ramai n3tiz3n juga terh4ru dengan cerita tersebut dan mengucapkan tahniah kepada ibunya kerana mempunyai anak yang baik budi perkerti dan empati dengan nasib 0rang lain.




Sumber : Tik t0k via mstar online

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "( vid30 ) Kanak-kanak ‘share’ dvit dengan rakanya buat ramai s3bak, kerana rakannya sus4h."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*