‘Selamat Jalan Abang..’ – Suami M4ut Rentvng Ketika Mencari Rezeki.

ALOR GAJAH : Seorang pemandu lori membawa bungkusan syarikat kurier ren.tung selepas kenderaan dipandunya mere.mpuh sebuah lori tangki cecair nitr0gen dan terba.kar di Kilometer 221.7 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah selatan, pagi tadi.

Dalam keja.dian kira-kira pu.kul 5.30 pagi itu, mangsa, Mohamad Syazwan Mohd. Romli, 29, ditemukan rent.ung di tempat duduk dipercayai aki.bat terse.pit.

Pemandu lori tangki itu yang dikenali sebagai Kamarulzaman, 43, berkata, ketika keja.dian, dia mendengar ma.ngsa menjerit meminta tolong dan beberapa pemandu lori lain yang turut berhe.nti cuba membantu mengeluarkannya, namun ga.gal.

“Selepas keja.dian berla.ku, beberapa pemandu lori lain berhenti untuk memberi ban.tuan dan kami mendengar ma.ngsa menjerit meminta tolong, namun kami dapati bahagian pemandu re.muk ter.uk.

“Beberapa pemandu lain tetap berusaha cuba meng0pak pintu pemandu tetapi tidak berhasil, a.pi pula mere.bak dengan sangat cepat dan akhirnya kami terpaksa menunggu ban.tuan pasukan b0mba tiba,” katanya ketika ditemui di l0kasi keja.dian.

Jelasnya, sebelum keja.dian, dia telah memberhentikan lori tangki dipandu di lorong paling kiri selepas menga.lami ker0sakan gara-gara melan.ggar sebuah treler membawa muatan bijih besi kira-kira pu.kul 4 pagi.

“Saya telah meletakkan k0n dan berdiri di belakang lori tangki bagi memberi isyarat kepada kenderaan lain, namun lori kurier itu tidak mengelak dan terus mere.mpuh lori tangki. Saya bagaimanapun sempat mel0mpat ke bahagian bahu lebuh raya,” ujarnya.

May.at dihantar ke H0spital Alor Gajah untuk pr0ses be.dah sia.sat dan ke.s disia.sat mengikut Sek.syen 41 (1) Ak.ta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber : utus4n via http://www.majalah-utusan.com/

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "‘Selamat Jalan Abang..’ – Suami M4ut Rentvng Ketika Mencari Rezeki."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*