NuruI Hidayah Pert4han Pensyar4h lssu Lapt0p – ‘Ramai Yang B0leh B4ntu BeIikan’

Susul4n daripada vid30 v1ral mengenai se0rang pensy4rah dari universiti awam yang dikatakan merendahkan martabat se0rang pelajar semasa sesi pengajaran dan pembelajaran di rumah (PdPR),

anak kepada Pres1den UMN0, Nurul Hidayah Ahmad Zahid menerusi satu hant4ran di laman Instagr4m turut memberikan r3sp0n berhubung 1su berkenaan.

‘Mar4h seb4b sem 5 tak ada lapt0p’

Menerusi hant4ran tersebut Hidayah berpendapat, pensy4rah berkenaan mar4h berikutan pelajar itu tidak mempunyai k0mput3r riba walaupun sudah sem3ster lima.

Ujarnya lagi, walaupun pelajar itu kur4ng berkem4mpuan namun dia perlu bert4nggungjaw4b dan meletakkan perkara tersebut sebagai keut4maan.

Saya ini ada juga pensy4rah yang saya tak suka tapi tak ada la sampai nak a1bkan pensy4rah. Dah dia pensy4rah dia mar4h la student yang dia rasakan tak ambik ser1us dan ambik mudah dalam hal pembel4jaran.

Ujarnya lagi, kewujud4n media sos1al menyeb4bkan orang ramai memilih untuk berk0ngsi menerusi platf0m tersebut termasuklah perg4duh4n antara suami dan isteri.

Budak zaman nij4m. Divert la rasa sed1h dan kecew4 tu kepada satu ten4ga untuk membak4r semangat. Kalau betul nak ilmu tak akan sh4re atau a1bkan pensy4rah mcm tu.

Re4lity lagi t3ruk. Habis kalau kau kena mar4h dengan b0ss nanti pun letak kat SOCMED ke macam mana? Kau rasa nanti m4jikan nak tak ambik pekerja mcm tu? Sikit-sikit letak kat SOCMED.

Rasa kecew4

Mengul4s lebih lanjut, Hidayah men3gaskan pensyar4h tersebut sama sekali tidak mengh1na gol0ngan B40 dan menjelaskan kata-kata tersebut dil0nt4rkan berikutan rasa kecew4.

Ramai je orang B40 yang berjaya. Ramai je 0rang mak pak yang men1ngg4l masa kecik, masa belajar dan berjaya. Dan ramai juga yg buat part time kerja untuk beli lapt0p. Ramai je yang boleh bantu bel1kan lapt0p – NGO, wakil-wakil ker4jaan, ADUN, wakil rakyat.

Hendak seribu daya. Itu maksud pensy4rah tu sebenarnya. Yang p3nting utamakan yang utama dan kesungguhan kita untuk mencapai apa yg kita mahukan.

Sumber : Oh Bulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "NuruI Hidayah Pert4han Pensyar4h lssu Lapt0p – ‘Ramai Yang B0leh B4ntu BeIikan’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*