[Terkini] ‘Ma4fkan Abg Syg..’lsteri Mn1nggaI Bas Persiaran Dipndu Suami I4nggar Belakang TreIer.

Kuala Kubu Bharu: Seorang penumpang bas persiaran ma.ut selepas kenderaan itu terbabit kemaIangan dengan sebuah treler di Kilometer 425.8 Lebuhraya Utara-Selatan menghala ke selatan, dekat sini, hari ini.

Dalam kejadian 4.30 pagi itu, mngsa, Hamaizah Fadzilah, 54, mninggaI dunia di tempat kejadian.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor Norazam Khamis berkata, pihaknya menerima panggilan kecem.asan berhubung kemaIangan itu pada 4.32 pagi.

Katanya, sepasukan 15 pegawai dan anggota bersama jntera dari BaIai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bukit Sentosa dike.rahkan ke lokasi kejadian.

“Menurut Iaporan awal, kemaIangan membabitkan sebuah bas persiaran membawa 40 penumpang menghala ke selatan dipercayai meIanggar bahagian belakang sebuah treIer 20 tan dari arah sama.

“Terdapat seorang penumpang wanita yang duduk di kerusi paling hadapan terseplt di bahagian yang rem.uk,” katanya menerusi kenyataan, hari ini.

Norazam berkata, pihaknya segera melakukan operasi untuk mengeluarkan mngsa. Pemandu bas serta penumpang lain yang tidak cede.ra bertindak keluar dari kenderaan itu dan berkumpul di tempat selamat.

“Kedua-dua pemandu (bas dan lori) masing-masing berusia 54 dan 70 tahun dan penumpang bas tidak terseplt serta tidak cede.ra.

“Pada 5.13 pagi, mngsa yang terseplt berjaya dikeluarkan dan disahkan mninggaI dunia oleh pasukan perubatan,” katanya.

Menurutnya, myat mangsa diserahkan kepada poIis untuk tindakan lanjut.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pen Pilot

Sumber: hm

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Ma4fkan Abg Syg..’lsteri Mn1nggaI Bas Persiaran Dipndu Suami I4nggar Belakang TreIer."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*