Ainul Mardhiah Akhirnya Ditidurkan- “Saya Reda Dan Saya Dah Halalkan Anak Saya”

Ainul Mardhiah, kanak-kanak yang pernah menghidap barah mulut, dilaporkan dalam keadaan sangat tidak memuaskan.

Ia disahkan bapanya, Ahmad Safiuddin, 27, menerusi hantaran di Facebook (Fb), hari ini.

Menurut Ahmad Safiuddin, Ainul Mardhiah, 4, diberi bantuan pernafasan dan ditidurkan bertujuan untuk merehatkan badan serta otaknya daripada demam sawan berulang.

“Ainul nampak penat sangat selepas diserang sawan panas banyak kali.

“Hari ini, biarlah dia berehat. Saya doa semoga Allah bukakan jalan dan bimbing doktor cari punca masalahnya.

“Doktor semua sedang berusaha keras mencari jalan rawatan yang terbaik, saya menyaksikannya. Kakak-kakak misi (jururawat) pun semua jaga Ainul dengan baik,” luahnya.

Menurut Ahmad Safiuddin, dia reda dan menerima ketentuan Ilahi dan apa juga kemungkinan terhadap anaknya.

“Kita usaha, kita doa dan akhir sekali, kita kena sedar bahawa Allah jualah pemilik segala kesembuhan dan kesihatan.

“Dia (Allah) kalau nak bagi, tidak ada satu tangan pun boleh halang. Begitu juga jika Dia (Allah) nak tarik nikmat nikmat yang ada dalam hidup kita hari ini.

“Saya reda dan saya dah halalkan anak saya. Apa yang bakal berlaku, saya percaya itulah yang terbaik dari-Nya,” katanya.

Menerusi hantaran terdahulu, Ahmad Safiuddin memaklumkan doktor terpaksa buat prosedur yang sama seperti hari pertama Ainul Mardhiah dimasukkan ke wad disebabkan kuman minggu lalu.

“Malam tadi Ainul sawan berulang kali. Demam dia tinggi cecah 40 Celsius. Saya kira ainul sawan malam tadi lebih daripada 10 kali. Saya tak sanggup tengok dia. Ainul, walid rindu Ainul,” katanya.

Perkongsian itu meruntun hati netizen dengan rata-ratanya mendoakan Ainul Mardhiah dan memohon Ahmad Safiuddin bersabar dengan ujian Allah

“Allahuakbar, reda segala ujian dari-Nya. Insya-Allah pasti ada hikmah di sebalik semua ujian ini. Kita sama sama berdoa adik Ainul pulih seperti biasa. Adik Ainul terus kuat,” tulis seorang pengguna Fb, Wan Fauziah.

“Semoga Allah memberi kesembuhan pada sakit Ainul dan dipermudahkan segala urusannya,” tulis seorang lagi pengguna Fb, dikenali Nooraini Kamser.

Pada 1 Ogos lalu, Ainul Mardhiah dilaporkan berada dalam keadaan kritikal.

Berita itu dikongsikan oleh ibunya, Nurul Erwani Zaidi, 27, menerusi platform Instagram (IG) miliknya yang memaklumkan kanak-kanak berkenaan sedang tenat dan menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi Pediatrik (PICU) sebuah hospital.

Dua hari kemudian, bapanya, Ahmad Safiuddin menerusi hantaran di Fb memaklumkan keadaan Ainul Mardhiah lebih baik dan tidak lagi kritikal.

Ahmad Safiuddin memaklumkan anaknya ketika itu direhatkan serta memerlukan sokongan ventilator di PICU.

Derita dialami Ainul Mardhiah pernah mendapat perhatian banyak pihak termasuk daripada pelatih pakar bed4h warga Malaysia, Dr Nur Amalina Che Bakri yang membantunya menjalani pembed4han di London, United Kingdom bagi membuang tumor seberat 200 gram daripada mulutnya pada 2019.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page 

Sumber: Trending sgt

 

 

Be the first to comment on "Ainul Mardhiah Akhirnya Ditidurkan- “Saya Reda Dan Saya Dah Halalkan Anak Saya”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*