Tak Sempat Jadi Wali, Gadis Luah Rasa Sebak Ayah Pergi 4 Hari Sebelum Akad Nikah.

Hari pernikahan sepatutnya menjadi antara hari terbahagia dalam hidup, namun ia menjadi antara hari tersedih bagi Syaza Syafiqah yang kehilangan ayahnya empat hari sebelum pernikahan.

Pemergian secara mengejut ini pastinya meningg4lkan kesan mendalam pada Syafiqah sekeluarga.

“Lagi empat hari ayah jadi wali Iqa. Tapi ayah tak sempat nak walikan Iqa, nak tengok Iqa kahwin. Dari awal lagi ayah teruja dah tempah itu ini untuk majlis Iqa. Tapi kenapa ayah tak tunggu Iqa,” tulis Iqa di Twitter miliknya.

“.. tak tahu macam mana nak sanding tanpa ayah.”

Kata Syafiqah, mereka sekeluarga merancang untuk menangguhkan majlis perkahwinannya, namun disebabkan tarikh yang hampir tiba, imam menyarankan mereka agar meneruskan juga majlis berkenaan.

Menurut Syafiqah, ayahnya meningg4l dunia disebabkan tekanan darah yang terlampau tinggi sehingga menyebabkan saraf menekan otak.

Lantaran itu, rakan-rakan dan warga maya menghujani kiriman tersebut dengan ucapan takziah dan mendoakan agar segalanya dipermudahkan buat Syafiqah sekeluarga.

Takziah buat Syafiqah sekeluarga. Semoga Allah tempatkan Allahyarham Abd Rahim bin Othman dalam kalangan orang beriman dan beramal soleh serta memberi kekuatan buat ahli keluarga.

أَللَّهُمَّ اغْفِرْلَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ

Ya Allah. Engkau berilah keampunan baginya, dan limpahkan rahmat kepadanya, dan selamatkan dia dan maafkan kesalahannya.

Sumber: Syaza Syafiqahvia siakapkeli

Be the first to comment on "Tak Sempat Jadi Wali, Gadis Luah Rasa Sebak Ayah Pergi 4 Hari Sebelum Akad Nikah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*