“Bukan Untuk Merat4p Atau Menangis, Cuma Beri Kesedaran” Astro Jawab Krit1kan Anjur Konsert Tribute Untuk Sandra Dianne

KEPUTUSAN produksi Big Stage 2020 dan Astro mengadakan konsert tribute #SandraDalamKenangan pada malam Ahad, menerima kec4man dan krit1kan segelintir netizen yang meIuahkan rasa tidak wajar ia dilaksanakan.

Pengurus Saluran Astro Ria, Emarina Mohd Kamal berkata, pihaknya membuat keputusan menghentikan konsert mingguan Big Stage 200 dalam masa singkat dan terp4ksa menyusun semula siaran yang sepatutnya bagi menggantikan program itu.

Tidak melupakan dari sudut agama, Emarina memberitahu pihak produksi sudah terlebih dahulu mengadakan tahlil pada hari AIIahyarham Sandra Dianne dilap0rkan meningg4l dunia, Jumaat lalu.

Tambahnya, Astro juga akan mengadakan majlis tahlil secara besar-besaran pada malam Khamis depan dengan menjemput orang ramai untuk hadir

Emarina menjelaskan keputusan mengadakan konsert tribute untuk arw4h Sandra.

“Ramai h4ters yang kec4m dan beri maklum balas negat1f masa kita umum kenyataan rasmi. Ramai yang pertika1kan kenapa buat konsert. Anda tidak tahu apa perancangannya lagi tapi dah kec4m dulu.

“Sebenarnya keputusan untuk adakan tribute Sandra agak mengejvt sebab kami dapat berita hari Jumaat di mana bila tahu saja berita itu memang pertandingan itu tidak akan adakan.

“Semua orang agak keIam k4but sebab kena tukar round down hari jumaat itu. Nak kena fikir macam mana nak susun semula show ini. Sudah tentu Jumaat lalu, dah buat tahlil tapi tak jemput orang sebab ada SOP.

“Insya-Allah Khamis depan, kami akan buat tahlil cuma lokasi belum ada. Nanti kami umum, semua orang boleh datang,” katanya.

“Harap netizen di luar sana, kalau tak ada apa yang baik… lebih baik diam saja,”

EMARINA MOHD KAMAL

PENGURUS SALURAN ASTRO RIA

Emarina ditemui ketika sidang media selepas konsert Big Stage tribute #SandraDalamKenangan yang diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Putrajaya pada malam, Ahad.

Konsert Big Stage 2020 minggu kelima yang sepatutnya berlangsung pada Ahad digantikan dengan konsert tribute istimewa untuk arw4h Sandra.

Sandra atau nama sebenarnya Alessadra Dianne Ampuria, 26, yang dikenali dengan lagu Hey Kau meningg4l dunia pada pukul 1 pagi, Jumaat selepas enam hari berada dalam keadaan krit1kal dan diraw4t di lCU, H0spital Putrajaya.

Dalam pada itu, Emarina memberitahu pemerg1an arw4h sangat memberi kesan kepada pihak poduksi dan semua peserta program tersebut yang sudah dianggap seperti satu keluarga.

Bagaimanapun, konsert tribute itu diadakan bukan bertujuan untuk mer4tap pemerg1aan arw4h namun hanya ingin memberi kesedaran kepada orang ramai.

Cikgu Shafi dan cikgu Hanafi menang1s ketika berkongsi momen terakhir bersama arw4h Sandra.

“Pihak produksi amat terkesan dengan pemerg1an arw4h Sandra. Semua orang terkesan dan saya tak rasa semua orang boleh move on secepat itu. Terutama peserta yang sudah dianggap satu keluarga.

“Bukan nak merat4p atau men4ngis… semua reda dengan takdir tapi kita cuma ingin berikan kesedaran. Kita tak tahu bila tiba masa kita pula.

“Harap netizen di luar sana, kalau tak ada apa yang baik… lebih baik diam saja,” ujarnya.

Sementara itu, Emarina berkata tiada penambahan minggu dan lapan peserta iaitu Usop, Azzam Sham, Qody Rani, Fadh Majid, Nana Sheme, Farisha Iris, Dr Hafiz Zainal serta Dinie Rashid akan meneruskan perjvangan mereka di peringkat suku akhir pada Ahad depan.

 

Sumber : mStar

 

Be the first to comment on "“Bukan Untuk Merat4p Atau Menangis, Cuma Beri Kesedaran” Astro Jawab Krit1kan Anjur Konsert Tribute Untuk Sandra Dianne"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*