Inllah Doa Mustajab Pellndung Daripada Kecurlan Perkongslan Allahyarham Dato’ Dr. Haron Din.

Sekarang ini di mana-mana kec0h kejad1an pec4h rVmah, r4gut, ke$ cur1 kender4an dan macam-macam lagi ke$ jen4yah j4lanan yang menyeb4bkan kita ra$a t4kut untuk memb1arkan isteri serta anak-anak kita berjalan seorang dir1 walaupun di kawasan orang ramai seperti di sh0pping k0mplex. Meletakkan h4rta di kawasan send1ri juga bukan menjad1 satu jam1nan bahawa ia akan $elamat walaupun telah di pa$ang $istem pengger4 ke$elamatan canggih bern1lai r1buan r1nggit.

Ser1ngkali kita lvpa bahawa Allah lah yang Mah4 Berkua$a dan Allah Mah4 Pel1ndung (Al-Muhaymin) dan seringkali mem1nta perl1ndungan dar1pada selain Allah. $ebarang u$aha fiz1kal untuk meny1mpan h4rta h4tta di b1lik keb4l yang di kaw4l ket4t sekalipun tidak akan mampu menand1ngi perl1ndungan yang diber1kan oleh Allah S.W.T. Oleh yang demikian, selain usaha, ikht1ar dan mem1nta perl1ndungan dari Allah juga amat pent1ng sebagai seorang Islam.

Kita tidak mampu menghal4ng pencur1 daripada mencur1 h4rta kita, tetapi kita mampu untuk berdoa supaya hati pencur1 tersebut dilembvtkan dan tidak mencur1 h4rta kita melalui doa dan beberapa amalan pilihan berikut:-

Jom l1hat v1deo Doa Mu$tajab Pel1ndung Daripada Kecur1an – Tuan Guru Dato’ Dr. Haron Din.

 

Sumber: Lakar Media

Be the first to comment on "Inllah Doa Mustajab Pellndung Daripada Kecurlan Perkongslan Allahyarham Dato’ Dr. Haron Din."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*