Masyaallah , Adik Ini Tetap MeIafazkan Quran Walaupun Sedang Menghadapi Sakar4tuI M4 ut

ABANG INI MASIH MEIAFZZING AL-QURAN WALAUPUN KITA MENGHADAPI SAKAR4TUL M4.UT.

Video yang memaparkan seorang hafiz kecil yang terus membaca ayat-ayat al-Quran di tengah-tengah menghadap Sakar4tul Mavt tular di media sosial. Diketahui, kanak-kanak itu bernama Osama Jundul Haq yang telah menghafal tiga juzuk al-Quran.

Video ini telah dimuat naik oleh pemilik akaun Facebook Balhot Kangeanisme Dotkom pada 8 Januari 2019.

Dalam video itu, Osama dilihat di atas katil hospital dengan berbalut kain coklat dan tiub IV dipasang di hidungnya sedang membaca ayat al-Quran berpandukan seorang wanita yang memegang tangannya.

Seorang lelaki berbaju ungu dan berjanggut juga kelihatan terus mengusap kepala Osama yang sedang dimampatkan dengan tuala putih kecil.

“MashaAllah.. detik-detik kematian sahabatku, Osama Jundul Haq, 3 juz tahfidz qur’an. Anak kepada En Sanawi Pandeman. Dalam menghadapi zakaratul mavt, bibirnya masih tergelak kecil membaca ayat-ayat Allah.

Mencintai Al-Quran, Allah memuliakan jalan kematiannya. Semoga menjadi husnulkhatimah, kawan,” tulis akaun Balhot Kangeanisme Dotkom, seperti dikutip Okezone Sabtu (12/1/2019).

Video yang dimuat naik itu juga telah dikongsi sebanyak 29,000 kali oleh pengguna Facebook dan disiarkan semula oleh akaun Instagram @omg.info.id, @omg.indonesia.id, dan viralrepost.id.

Akibatnya, video ini mendapat banyak komen daripada netizen. Kebanyakan mereka mendoakan agar si hafiz kecil itu husnulkhatimah dan mendapat syurgaNya.

Kata akhir

Sama-sama Kita Doakan Adik Ini Sentiasa Tenang Di Sana

Sumber dan Rujukan: Mimbar raudah

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Kongsi Halaman NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak Berita Semasa tidak akan bertanggungjawab langsung atas komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang sebelum menulis komen anda di sini. Admin juga tidak dapat memantau semua komen yang ditulis di sini. Semua komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom join group ni.. Istimewa untuk setiap dari kita berkongsi menu masing-masing.. InsyaAllah bermanfaat di sana.. TQ
Ingin menyertai –> Klik Di Sini

Be the first to comment on "Masyaallah , Adik Ini Tetap MeIafazkan Quran Walaupun Sedang Menghadapi Sakar4tuI M4 ut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*