Subhanallah, Kucing Jal4nan Menangis Saat Diberi Makan Oleh Manusia

Dapat dilihat keada an kucing itu yang men4ngis ketika sedang makan, mungkin sudah berhari-hari ia kelap4ran. Sedih bila mendengar kes-kes kek3jaman terhadap haiwan jalanan,

yang semakin menjadi-jadi. Meskipun huUkuman dikenakan, ia seolah-olah tidak memberi kesan kepada orang lain agar tidak menyiks4 haiwan yang tidak bersalah ini.

Haiwan yang tidak bertuan pasti susah untuk mencari makanan sendiri, selain tempat untuk berlindung. Ada kalanya mereka makan sekali sehari, dan ada juga mereka berlapar hingga berhari-hari lamanya.

Seorang pengguna Facebook, Balinda Arifin telah berkongsi kisah sedih apabila beliau memberikan makanan kepada seekor kucing yang sedang kel4paran.

Mana tidaknya, kucing berkenaan dilihat mengalirkan air mata apabila dapat merasa makanan, mungkin sudah berhari-hari ia dalam keadaan kelaparan.

Ia sekaligus menyebabkan wanita ini serta suaminya menangis sama, mengenangkan nasib kucing jalanan itu.

“Allahuakbar menitik airmata bila tgk dia mkn sambil menangis.. Selalu saya bg mkn kucing kt bwh apartment tp kucing ni x prnh nmpk.. Tp td tetiba muncul Dr dlm hutan memanggil..

Nasib dia bijak saya umpan dgn wetpud srh dia panjat pagar.. Dia trs panjat.. Suami ambik trs bg mkn.. Tgh ckp2 dgn dia tgk airmata dia mengalir.. Dgn kita2 sekali menangis..”

“Ckp dkt dia mkn la syg.. Hari2 tggu dkt sini ya nnt mama bg mkn.. Sambil dia mkn keluar airmata.. Bila lap mengalir lagi.. Ambik peluk dia syg2 dia br dia ok x nangis dh..

Kecik lagi ni dlm umur 6bln jantan.. Saya panggil cikki.. Semoga dia dn semua kucing jalanan sihat dn sentiasa dilindungi”.

Hantaran wanita ini juga menjadi tular di Facebook, yang turut mendapat perhatian orang ramai yang bersimpati dengan keadaan kucing berkenaan.

Dikesempatan ini, orang ramai diingatkan agar tidak berlaku k3jam terhadap hidupan, termasuklah haiwan dan alam sekitar.

Sumber: Portal Islamik

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Subhanallah, Kucing Jal4nan Menangis Saat Diberi Makan Oleh Manusia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*