Subhanallah.. Sudah meningg4l 17 tahun, jen4zah guru mengaji masih utuh, harum

SUBANG: Proses pemindahan se0rang ulama yang dikenali sebagai ustaz Muhya Rudia menjadi topik perbincangan dalam kal4ngan penduduk setempat di Subang, Jawa Barat.

Hal ini kerana, keadaan jen4zah Muhya masih utuh dan berbau harum biarpun dia sudah meningg4l dunia sekitar 17 tahun yang lalu.

Seorang daripada murid mengaji Muhya, Ujang Ading menceritakan, ustaz itu mempunyai keperibadian yang sangat baik sepanjang hayatnya.

Selain itu, Muhya juga dihormati oleh penduduk setempat dan sering menghabiskan waktu di masjid serta mengajar mengaji kepada semua golongan termasuk warga emas.

“Ustaz Muhya meningg4l dunia selepas solat Asar pada 2004 ketika berusia 70 tahun.

“Selepas solat, ustaz memberitahu darahnya agak tinggi dan tidak berasa selesa sebelum pengsan dan meningg4l di rumahnya,” kata Ujang.

Dalam pada itu, penggali kvbur yang bertanggungjawab memindahkan jen4zah Muhya, Ace Kosasih memberitahu, keada.an jen4zah itu masih baik dan tidak h4ncur.

“Kulit dan tulang jenazah ustaz masih ‘bersatu’ dan jenazahnya tidak berb4u bvsuk.

“Jenaz4hnya kelihatan seperti sudah diawet dan pemindahan itu dilakukan kerana kawasan kubvrnya terletak bersebelahan dengan kandang ternakan kambing biri-biri,” ujarnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Subhanallah.. Sudah meningg4l 17 tahun, jen4zah guru mengaji masih utuh, harum"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*