4 Ber4nak Dih4lau Dari Rumah Selepas Kelu4rga Tahu Mereka Peluk Islam

Dewasa ini, ramai 0rang bukan Islam memelvk agama Islam. Kead4an ini mungkin bukan hanya berlaku di Malaysia, malah di seluruh dun1a termasuk Er0pah dan Amerik4 Sy4rikat.

Statistik saudara baru yang memelvk Islam meningkat dari sehari ke sehari dan Malaysia tidak ketingg4lan hebatnya dengan banyak badan keraj4an serta bukan keraj4an membantu ker4jaan ke arah penghay4tan agama Islam.

Pertvkaran agama se0rang bukan Islam kepada Islam adalah satu penghijrahan memberi kesan bes4r kepada 0rang yang memelvk Islam itu sendiri dan keluarg4nya.

Keluarga bersik4p terbuka akan reda dan menghorm4ti keputusan 0rang yang memeluk Islam itu tetapi ada juga keluarga tid4k dapat menerima h4kikat bahawa saudara mereka mendapat hidayah Allah SWT.

Gol0ngan ini akan melakukan apa saja bagi mengembalikan saudara mereka kepada agama asal. Memelvk Islam memerlukan pengkajian teliti, keimanan yang itu dan boleh dimant4pkan sehingga mencapai tahap tidak dapat digug4t.

Berdas4rkan nas, kita akan dapati bahawa ada beberapa kejadian pada zaman Rasulullah SAW yang memberi gambaran bahawa sese0rang yang memeluk Islam itu boleh memilih untuk mengisytiharkannya secara terang-terangan tanpa sebarang ketakutan.

Kisah Saidina Umar yang mengisytiharkan pengIslaman di hadapan ketua kabilah Quraisy umpamanya adalah contoh bahawa sese0rang itu boleh mengisytiharkan keIslaman serta memberitahu sanak saudara mereka.

Mereka hanya mampu merenung sinis Saidina Umar tanpa dapat mencederakannya kerana akvr siap4kah Saidina Umar, sifat dan kekuatannya. Disebabkan itulah orang lain menjadi berani untuk mengisytiharkan pengIslaman mereka.

Namun ada juga beberapa kej4dian keIslaman sese0rang itu tidak dimaklumkan kepada keluarga mereka atas sebab tertentu.

Berita yang tvlar di media s0sial yang dimuatnaik oleh pemilik FB : Intan Maziah :

Allah temukan dengan satu keluarga baru lslam, mereka di h4lau dari rumah keluarga apabila dapat tahu yang mereka sekeluarga dah memelvk lslam.

Jom Lihat Juga Apa Kata netizen :

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja

Sumber : Intan Maziah via https://depalmasp.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "4 Ber4nak Dih4lau Dari Rumah Selepas Kelu4rga Tahu Mereka Peluk Islam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*