Remaja m4ut digiIis kereta semasa bantu tunda mot0sikal kawan

DUNGUN – Niat baik se0rang pekerja sebuah kil4ng get4h membantu menunda mot0sikal rakannya yang r0sak bertukar,

tr4gedi apabila dia m4ut dilangg4r sebuah kereta di Kilometer 365.4 Lebuh Raya Pantai Timur 2 (LPT 2) berhampiran Bukit Besi di sini hari ini.

M4ngsa, Muhammad Rasul Mustaqim Azlee Allvin, 17, mengh3mbus n4fas ter4khir setelah kira-kira dua jam menerima raw4tan di Unit Rawatan Rapi (ICU), H0spital Dungun di sini.

Ketua P0lis Daerah Dungun Superintendan Baharudin Abdullah berkata, sewaktu kej4dian, m4ngsa sedang menunda m0tosikal rakannya yang r0sak terb4bit bersama se0rang kawan lain di lokasi kej4dian.

Beliau berkata, mereka termasuk Muhammad Rasul Mustaqim yang menunggang mot0sikal Yahama LC135 dikatakan dalam perjalanan pulang ke yang berasal dari Kampung Sungai Timun, Rembau, Negeri Sembilan dari Kuala Terengganu.

“Sewaktu tiba di lokasi kej4dian pada pukul 10 pagi, m4ngsa yang berada di sebelah kanan dikatakan tiba-tiba gag4l mot0sikalnya lalu terj4tuh ke tengah lebuh raya.

“Sebuah kereta Per0dua Myvi yang dipandu se0rang jurutera berusia 30 tahun tid4k sempat mengel4k lalu mel4nggar m4ngsa,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini hari ini.

M0tosikal dinaiki Muhammad Rasul Mustaqim yang m4ut setelah terlibat dalam kem4langan ketika sedang menunda m0tosikal kawan di KM 365.4, LPT2 berhampiran Bukit Besi, Dungun hari ini.

Baharuddin berkata, Muhammad Rasul Mustaqim yang ced3ra par4h pada bahagian b4dan dikejarkan ke H0spital Dungun.

Tambah beliau, m4ngsa kemudiannya disahkan meningg4l dvnia pada pukul 12 tengah hari.

“M4yat m4ngsa kemudian dibawa ke Bilik Forensik H0spital Dungun untuk bed4h sias4t,” katanya. Katanya, kess disi4sat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber : kosmo via https://ondeondepetang.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Remaja m4ut digiIis kereta semasa bantu tunda mot0sikal kawan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*