Se0rang Kanak-Kanak 0KU Hampir Lem4s, Pengantin Lelaki Terjvn Sungai Selamatkan.

Petaling Jaya, Tlnd4kan se0rang pengantin lelaki mel0mpat ke dalam sungai untuk selamatkan se0rang kanak-kanak 0rang kelainan upaya (0KU) telah menerima pujian daripada netizen.

Menerusi perk0ngsian Anipp Ahmad di laman media s0sial, dia memaklumkan kej4dian awal berlaku apabila se0rang kanak-kanak 0KU tersebut berlari keluar dari kereta ibu bapanya dan terus mel0mpat ke dalam sungai.

Difahamkan inslden itu berlaku berdekatan stesen Keretapi T4nah Melayu Berhad (KTMB) Anak Bukit sambil disaksikan sep4sang pengantin yang sedang melakukan sesi fot0grafi perkahwinan di kawasan berhampiran.

Dalam rakaman itu, pengantin lelaki tersebut segera bertindak untuk memb4ntu m4ngsa dan akhirnya kedua-dua mereka berjaya naik ke darat dengan selamat.

Sementara itu, ibu bapa kanak-kanak tersebut juga merupakan 0KU dan mereka dilihat begitu cem4s apabila menyaksikan tlndakan anaknya terjun ke sungai.

Menjengah ke bahagian ruangan komen, rata-rata netizen turut sama terkejvt melihat situasi itu dan mereka memuji tlndakan pantas pengantin berkenaan yang prihatin sehingga sanggup membantu tanpa memikirkan rislko pada dirinya.

“Nasib hero pengantin kita ada, lepas sesi fot0grafi dengan baju pengantin terus terjvn pergi selamatkan budak itu,” kata Ahmad Saiful.

“Hero kita, jasa abang tak ternilai abang, sanggup berk0rban nyawa demi ny4wa 0rang lain. Syabas abang,” puji Wanierazalbetta.

“Mujur ada yang pandai berenang, pantas bertlndak abang ini, semoga perkahwinan dengan pas4ngan mendapat kebahagian berpanjangan atas jasa memb4ntu orang lain,” komen Syaiful Anuar.

Sumber K!ONLINE via metro online

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Se0rang Kanak-Kanak 0KU Hampir Lem4s, Pengantin Lelaki Terjvn Sungai Selamatkan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*