(Video) “Datang Main Terj4h je..Balik Lah..” Mak Sanggvp Naik Bas Dari Kampung Tapi Anak t4k Nak Jumpa, Undang Re4ksl Netlzen

Satu vide0 yang tular mengenai se0rang ibu yang sanggup menaiki bas datang dari kampung di Kedah, semata-mata mahu berjumpa dengan anak lelakinya, mengundang seb4k.

Menerusi satu vide0 berdurasi kira-kira 2 minit dan 20 saat, si ibu membuat panggilan untuk bercakap dengan anaknya, menggunakan telef0n yang dipinj4mkan oleh se0rang wanita.

“Assalamualaikum Fizi, mak ni. Mak baru sampai dari kampung, mak tak tahu nak pergi mana. Ambil mak kat sini boleh tk?”

kata wanita itu yang duduk bersama wanita berkenaan di tempat aw4m. Namun, jawapan yang diberikan oleh anak lelakinya amat mengejvtkan.

Bukan saja tid4k gembira dengan berita ibunya yang datang ke bandar untuk berjumpa dengan anaknya, malah mem4rahl wanita yang melahirkannya. “Aduh,

yang mak datang t4k bagi tahu kenapa? Tk call dulu tanya slbuk ke t4k slbuk. Main terj4h je” kedengaran suara anak lelakinya yang menengklng dalam rakaman tersebut.

Tanpa mendedahkan lokasi kedua-dua wanita itu, si ibu meluahkan bahawa anak lelakinya sudah lama tldak pulang ke kampung sejak tiga tahun lalu, lebih-lebih lagi dengan pelaks4naan Perint4h Kawal4nPergerakan (PKP) aklb4t pand3mlk C0vld-l9 sebelum ini.

“Mak tk faham ke 0rang slbuk kerja. Lagipun bini 0rang kan m4rah dengan mak pasal kess itu hari. Mak nak kami bergadvh lagi ke?” ujar anaknya.

Si ibu men4ngls sambil ditenangkan oleh se0rang wanita. Lebih memilvkan apabila si ibu s4nggup berjvmpa dengan anaknya hanya untuk seketika tanpa bermalam di rumah demi mengvbat kerinduan.

“Mak tk tldur rumah Fizi pun tk apa, mak nak jumpa Fizi kejap je,” katanya.

Bagaim4napun, rayuan ibunya tldak diendahkan, malah terus dim4rahl bertalu-talu dan ‘mengh4lau’ supaya balik semula ke kampung. “T4k payahlah mak, ser4but ni. Nanti-nantilah mak, balik-balik” kata si anak yang terus mem4tikan perbualan.

Se0rang pengguna TikT0k memaklumkan vide0 tersebut merupakan eksp3rimen s0sial. Di akhir video, si ibu tid4k dapat menahan sebaknya sehingga mengalirkan air mata, sambil ditenangkan wanita di sisinya.

Menerusi laman Y0uTube AkuPeduli yang memvat naik vide0 tersebut, is merupakan eksperimen s0sial dalam masyarakat MaIaysia. Namun,

tid4k dinafikan kisah ibu dan anak yang derhaka itu merupakan realiti yang berlaku dalam kehidupan masyarakat hari ini yang seharusnya dijadikan pengaj4ran.Ternyata video ek$perimen s0slal itu menyentuh em0si di samping ramai kesal dengan tindakan si anak.

Antara komen-komen netlzen. “Syvrga di bawah tap4k kaki ibu. Luluh hati dengar. Fizi, Fizi.” “Wahai anak, kenapa bvat macam ni kat mak awak, Fizi?” “Jgnlah buat mak macam ni. S3dih, sayanglah mak.”

“Walaupun eksp3rimen s0slal, dalam realiti banyak je macam ni. Jadikan iktlbar, baik bvruk mak kita, tk ada yang boleh ganti,” demikian antara komen-komen netlzen.

Sumber: https://earnsupport.com via GENG KEPOH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Video) “Datang Main Terj4h je..Balik Lah..” Mak Sanggvp Naik Bas Dari Kampung Tapi Anak t4k Nak Jumpa, Undang Re4ksl Netlzen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*