Bak4l Dihukvm G4ntvng, Tind4kan Pihak Polis Terhadap Artis Nasyid Terlibat D4d4h Buat Ramai Terkejut.

kegiatan mengusahakan ‘ladang mini’ tanaman g4nj4 oleh penyanyi nasyid dan komposer terkenal di unit kodominium miliknya di Kota Damansara terb0ngk4r apabila dis3rbu p0lis pada Khamis.

Svsp3k dit4han kira-kira pukul 5.30 petang bersama 17 pasu pokok g4nj4 yang ditanam sejak dua bulan lalu.

Ketua P0lis Daerah Petaling Jaya, Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid berkata, susp3k dit4han r3m4n selama tujuh hari bermula Jumaat.

“Ketulan mampat g4nj4 bernilai RM10,700 itu ditemui di bahagian dapur dalam bekas plastik berwarna biru dan hitam yang diletakkan di atas kabinet dapur.

“Selain itu, polis turut mer4mpas ketulan mampat g4nj4 seberat 214 gram.

“Pem3riksaan lanjut di sebelah bahagian dapur rumahnya pula, p0lis menemui satu almari kain berwarna hitam yang di dalamnya terdapat tiga pasu pokok disy4ki g4nja,” katanya dalam sidang m3dia di Ibu Pejabat P0lis Daerah Petaling Jaya, pada Jumaat.

Selain itu, p0lis juga menemui 13 pokok dalam pasu disy4ki g4nj4 yang ditempatkan dalam sebuah bilik dan satu pasu yang diletakkan di balk0ni kediaman tersebut.

“Hasil ujian s4ringan air k3ncing terhadapnya juga mendapati susp3k p0sitif d4d4h jenis THC (g4nj4),” katanya.

Tambahnya lagi, sias4tan awal mendapati svsp3k yang pernah memenangi Anugerah Juara Lagu (AJL) itu dipercayai menanam g4nj4 terbabit untuk kegunaan sendiri.

“Kita percaya svsp3k tanam sendiri pokok terbabit, namun kita masih menyi4sat dari mana benih tanaman itu diperolehnya.

“Kita juga percaya svsp3k ini sudah terlibat dengan pen4gihan d4d4h selama 10 tahun dan dia mempelajari cara menanam pokok terbabit menerusi m3dia s0si4l,” katanya.

Susulan penemuan itu, p0lis mer4mp4s pelbagai alatan penanaman tumbuhan berkenaan antaranya cecair pemusn4h ser4ngga, penyukat suhu, lampu pelbagai jenis dan alat pengud4raan.

“Dalam serbuan itu, polis juga mer4mpas kereta milik susp3k iaitu Toyota Wish dan w4ng tunai bernilai RM40,700.

“Nilai keseluruhan ramp4san adalah RM61,600 dan susp3k kini direm4n selama tujvh hari bermula hari ini sehingga Jumaat depan,” katanya.

K3ss disi4sat mengikut S3ksyen 39B Akta D4d4h Berbah4ya 1952 dan S3ksyen 6B, Akta D4d4h Berbah4ya 1952, yang s4bit kesaI4han boleh membawa hukum4n m4ti m4nd4tori.

Penyanyi berkenaan pernah mengaggotai kumpulan nasyid dan kemudian bergerak secara solo.

Dalam lap0ran Harian Metro, Ketua P0lis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid ketika meng3sahkan penah4nan penyanyi lelaki berkenaan dan difahamkan sid4ng m3dia akan dibuat dalam masa terdekat.

“Saya s4hkan svsp3k dit4han dan p0lis akan membuat sidang m3dia dalam temp0h terdekat mengenai perincian lanjut pen4hanan itu,” katanya.

Sementara itu, penah4nan artis ini telah menjadi bualan di laman m3dia s0sial Twitter, n3tiz3n sudah mula membuat and4ian dan sp3kulasi.

P0lis PJ tahan se0rang penyanyi nasyid kerana disy4ki terlibat k3ss berkaitan d4d4h di sebuah kondominium di Kota Damansara semalam.

Difahamkan, dia pernah mengganggotai sebuah kumpulan nasyid & kemudiannya bergerak solo. Dia juga pernah memenangi AJL ketika di puncak karier.

Tweet tersebut juga menyatakan penyanyi itu pernah memenangi Anugerah Juara Lagu (AJL) ketika namanya sedang meningkat naik.

Siapa ya agak-agak?

Sumber: Lobakmerah via metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Bak4l Dihukvm G4ntvng, Tind4kan Pihak Polis Terhadap Artis Nasyid Terlibat D4d4h Buat Ramai Terkejut."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*