[VIDEO] Warganet tersentuh momen pensyarah peluk anak terima ijazah atas pentas k0nvo

Menggenggam segulung ijazah antara kejayaan yang paling bermakna untuk bagi mereka yang mampu melangkah kaki ke menara gading.

Hari penerimaan ijazah atau kkonvokesyen adalah hari yang paling bermakna bagi insan bergelar mahasiswa. Masakan tid4k, setelah bertungkus lumus mengikuti kelas, menempuhi semester-semester menc4bar dan bersengkang mata menghabiskan pengajian,

Saat-saat bahagia itu lebih menggembirakan sekiranya ibu dan bapa turut sama hadir. Namun g4dis ini menarik perhatian warga m4ya apabila berpeluang memeluk bapanya di atas pentas konv0ksyen.

Pengguna Twitt3r dikenali sebagai Safija berk0ngsi momen bermakna ketika dia menghadiri isti4dat itu baru-baru ini.

Menerusi vlde0 yang dik0ngsikan, Safija dilihat sempat memelvk bapa tersayang sejurus menerima skrol ijazah Kelas Pertama di atas pentas konv0kesyen memandangkan bapanya adalah pensyarah di univ3rsiti yang sama.

Dalam ciapannya, gr4duan jurusan Sains P0litlk itu turut menceritakan kis4h yang dilalui bapanya sebelum muncul sebagai ahli akad3mik.

Kata Safija, bapanya, Dr Spahic Omer tiba di Mal4ysia 30 tahun lalu datang sebagai pelarian perang B0snia.

Dengan usaha gigih, Dr Spahic kini bergelar se0rang p3nsyarah dan prof3sor.

Kata Safija, dia dan bapanya sangat akr4b. Kedua-duanya adalah rakan baik yang sentiasa memberikan kata-kata semangat dan sok0ngan dalam pembelajaran. Malah jasa lelaki itu tidak mampu dibalas.

Perk0ngsian yang cukup bermakna itu meraih perhatian warg4 mata. Ramai mengakui tersentuh dengan vlde0 yang dimu4t naik.

Tambahan pula apabila mengetahui perju4ngan bapanya yang kini merupakan se0rang p3nsyarah yang disegani dan mampu melihat anak bersama-sama di atas pentas konv0kesyen.


Prof3sor adalah pangk4t tertinggi dalam hirarki ak4demik di sebuah univ3rsiti. Gel4ran diberikan kepada individu yang memberi sumbangan p3nting mereka untuk peny3lidikan dan peng4jaran disipIn tertentu.

Sumber: sinarplus via SINAR VIRAL NETWORK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "[VIDEO] Warganet tersentuh momen pensyarah peluk anak terima ijazah atas pentas k0nvo"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*