[Terkini] ‘Arwh Baik, lbu Sayang Damin Sgt’ Rakan Grau Main Ap1, lbu Sdih Anak Jadi Mngsa.

Sejak malam tadi, kec0h mengenai kejadian menlmpa seorang remaja lelaki yang ditemui mninggaI dunia di dalam tandas terbiar di Bandar Puncak Alam Fasa 3, Kuala Selangor petang semalam.

Menurut dua Iaporan Harian Metro, mangsa Muhammad Damin Mikhail Kansol ditemukan dengan badannya meIecur selepas sofa yang berada berhampiran lokasi kej4dian terb4kar.

Difahamkan, kejadian berlaku selepas dua rakan mngsa masing-masing berusia 15 tahun menyalakan ap1 di bawah sofa dengan niat untuk bergu.rau.

Ketua PoIis Daerah Sungai Buloh Superintendan Shafa’aton Abu B.akar berkata, mngsa berusia 16 tahun dikatakan tertidur di atas sofa, tetapi sudah terjaga ketika kejadian.

“Selepas asap tebal dan ap1 makin besar, dua rakan mngsa lari ke luar tandas, manakala mngsa yang dalam keadaan separa sedar selepas terjaga dari tidur meIarikan diri ke dalam tandas,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

“Melihat apl yang tidak dapat dikawaI, dua rakan mngsa cuba membantu mema.damkan kebak.aran, namun ap1 semakin besar dan gagaI dipada.mkan sehingga pihak bomba tiba di lokasi kejadian,” katanya.

Norazam berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian pada 2.35 petang.

“Seramai 19 pegawai dan anggota bersama empat jentera dari BaIai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bestari Jaya dikejarkan ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba, kami mendapati terdapat myat remaja lelaki berusia 16 tahun di dalam tandas yang terbiar berkenaan dalam keadaan badannya meIecur,” katanya.

Menerusi pemerhatian di laman Facebook, beberapa orang warganet mengucapkan tkziah kepada ibu mngsa yang bernama Hizanawati Abu Ba.kar atau dipanggil sebagai Kak Zana.

Al-Fatihah buat adik Damin

Meninjau di akaun Facebook Hizanawati, dia mengesahkan kejadian tersebut membabitkan anak kelimanya yang mninggaI dunia akibat kebak.aran disebabkan gurauan rakan-rakan.

“Bismillahirrahmanirahim. Assalamualaikum semua. Du.kacita dimaklumkan anak ke-5 sy Muhammad Damin Mikhail Bin Kamsol yang berumur 16 tahun telah pergi ke rahmatuIIah sekitar 3 petang semalam.

“MninggaI akibat kebak.aran ..(boleh rujuk Berita Harian & Harian Metro – ni semua ke.s gurau kawan-kawan Damin sendiri ..main ba.kar-ba.kar kat sofa yang arwh sedang tidur).

“Sama2 kita sedekah al-Fatihah buat arwh. Semoga arwh ditempatkan dikalangan org yang beriman.

“Ibu sayang Damin sangat, sebab Damin sangat-sangat baik. Amiin Ya Allah,” tulisnya dalam sebuah posting dimuat naik sebentar tadi.

Sumber: hm, omm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: DBONGKAR

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Arwh Baik, lbu Sayang Damin Sgt’ Rakan Grau Main Ap1, lbu Sdih Anak Jadi Mngsa."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*