Kanak-Kanak Cvci Surau Isi Masa W4ktu Cuti Sek0lah.

Sudah memasuki minggu kedua anak-anak cuti sekolah, pejam celik sekejap sahaja masa berlalu. Mungkin ada ibu bapa yang ada menyediakan pelan untuk bercuti dan sebagainya. Namun bagi kanak-kanak lelaki ini lain pula ceritanya.

Dua kanak-kanak lelaki ini mengambil inisiatif untuk mengisi masa dengan mencuci surau. Dua kanak-kanak tersebut berusia 12 dan 13 tahun membersihkan surau Al-Muklisin Taman Desa Baiduri, Cheras.

Perkongsian mengenai kisah dua budak lelaki ini di Twitter meraih lebih 544 retweets dan 1,200 likes oleh seorang pengguna media sosial tersebut.

Berdasarkan perkongsian itu, individu tersebut terserempak dengan mereka berdua yang sedang mencuci surau kerana bosan ketika cuti sekolah. Tulisnya lagi mereka mula mencuci surau bermula jam 7.30 pagi.

Foto sekadar hiasan
Foto sekadar hiasan

Menerusi laporan Sinar Harian, individu pemilik akaun Twitter tersebut bernama Muhammad Idham Adha bin Nazri, 24 tahun dan bekerja dengan anak syarikat telekomunikasi. Pada waktu dia menemui kedua budak lelaki itu, dia ada kerja yang perlu dilakukan di surau tersebut sebelum membawa salah seorang dari mereka makan.

Bukan sekadar membersih, malah kanak-kanak itu turut menggantikan imam solat fardu sekali-sekala. Selain itu dia turut bertanya pada mereka bila dewasa nanti mahu jadi apa, dan jawapan diberikan adalah ‘bilal masjid negeri’.

Cukup kagum dengan perbualan dan perbuatan kedua kanak-kanak ini, netizen turut meluahkan rasa kagum dengan aktiviti kanak-kanak di musim cuti persekolahan dan terima kasih kepada pemilik akaun Twitter ini yang berkongsikan mengenai mereka.

“Terima kasih melayan mereka… Ia pasti akan beri inspirasi untuk teruskan apa yang dilakukan mereka…”

cuci surau cuti sekolah 1

“Kecik-kecik lagi dah pandai jadi imam”

cuci surau cuti sekolah 2Sumber: Sinar Harian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Kanak-Kanak Cvci Surau Isi Masa W4ktu Cuti Sek0lah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*