D0a Pendek Yang Mujarab Untuk Hilangkan $tress, Sedih, dan Geli$ah.

Tiada manus1a yang dapat lar1 daripada dit1mpa sebar4ng ma$alah. Hingg4kan sampai satu masa manusia past1 akan bera$a begitu lem4h, let1h, kec3wa, dan tidak berday4 untuk menghad4pi apa yang berl4ku. Sebaga1 orang Islam, percay4lah bahaw4 tidak ada satv perk4ra pun yang tidak dapat disel3saikan dengan b4ntuan Allah. Maka, berd0alah.

D0a adalah senj4ta orang mvkmin. D0a dapat member1kan kekvatan pada orang yang lem4h, membu4t orang tidak perc4ya menjad1 ku4t keyak1nannya dan member1kan keber4nian pada orang yang ket4kutan.

Berikvt adalah h1mpunan d0a penen4ng hat1 dari Al-Qur4n dan hadi$ yang boleh diamalkan, p3ndek dan mudah dih4fal.

D0A 1

اَللّٰهُمَّ اِنِّىْ اَعُوْذُبِكَ مِنْ جَهْدِالْبَلَاءِ وَدَرْكِ الشَّقَاءِ وَسُوْءِ الْقَضَاءِ و شَمَاتَةِ الْاَعْدَاءِ
Allahumma inni a’uuzubika min jahdil b4la’. Wa darkish shaqa’. Wa suu il qadhaa’. Wa shamaamatil a’daa’. Art1nya: Ya Allah, aku berl1ndung kepada-Mu dari menemu1 pender1taan, dari t4kdir yang bvruk & dari keberha$ilan mi$uh (Sah1h Bukhari)

D0A 2

يَا حَيُّ يَا قَيُّوْمُ بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيْث
Yaa hayyu yaa qayyuumm. Bi rahmatika astaghiiths. Art1nya:, Waha1 Rabb Yang M4ha H1dup, waha1 Rabb Yang Berd1ri Send1ri tidak memerlvkan seg4la sesvatu, dengan r4hmat-Mu aku mem1nta pert0longan. (Had1s R1wayat T1rmidzi)

D0A 3

اللهُمَّ لا سَهْلَ إلا مَا جَعَلتَهُ سَهْلا وَ أنتَ تَجْعَلُ الحزْنَ إذا شِئْتَ سَهْلا
Allahumma la sahla illa ma ja’altahu sahla wa anta taj’alul hazna iza syi’ta sahla. Artnya, Wahai Tuh4nku, tiada kemud4han mela1nkan apa yang Engkau jad1kan mudah dan perk4ra yang sus4h boleh Engkau jad1kan mudah apabila Engkau mengkehend4kinya. (Sah1h Ibnu Hibban)

D0A 4

اَللَّهُمَّ اِنِّى اَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ وَاَعُوذُ بِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَالْكَسَلِ وَاَعُوذُ بِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَالْبُخْلِ وَاَعُوذُ بِكَ مِنْ غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَقَهْرِ الرِّ جَالِ
Allahumma inni a’uuzubika minal hammi wal hazan. wa a’udzubika minal ajzi wal kasali, wa a’udzubika minal jubni wal bukhli, wa a’udzubika min ghalabatid daini wa qahrir rijaal. Art1nya: Ya Allah, aku berl1ndung padaMu dari ra$a sed1h dan geli$ah, aku berl1ndung daripada s1fat lem4h dan mala$, dan aku berl1ndung pad4mu dari sik4p pengecvt dan b4khil, dan aku berl1ndung padaMu dari cengk4man hut4ng dan pen1ndasan 0rang.

(Sah1h Bukhari) al-Imran : 173)

 

Sumber: Info maya

Be the first to comment on "D0a Pendek Yang Mujarab Untuk Hilangkan $tress, Sedih, dan Geli$ah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*