Ini Kelebihan Simpan Alat Pemad4m Ap1 Dalam Kereta Untuk Mengelak Kebak4ran.

Beli & Simpan Pemad4m Ap1 Dalam Kereta

Semalam ke Plaza Shah Alam dengan anak-anak, ada urusan sikit di situ. Once keluar saja dari situ, ternampak ada a$ap teb4l dekat kawasan park1ng kereta tepi jalan bertent4ng dengan pl4za tu. Ada sebuah kereta Peugeot terb4kar rupanya. Ternampak sorang chinese guy brader Lalamove tengah kel4m k4but ke sana sini kat kereta tu dengan sebot0l air mineral kecil di tangan cuba nak pad4mkan ap1 yang dah mula besar.

El4kkan Kebak4ran

Saya berhenti kereta tepi jalan dan keluar terus capa1 pem4dam ap1 yang sentiasa standby dalam kereta sebelum ni. Alhamdulillah berjaya juga p4damkan ap1 besar tu walaupun dengan f1re ext1nguisher 1 kilogram (kg). Dan ada seorang lagi brother turut memb4ntu p4damkan ap1 dengan j4ket yang dia paka1. Steady brother!

Itu pun masih ada bahagian f1ber di b0net yang masih terb4kar, $pontan rent4p paka1 t4ngan saja untuk el4kkan dari terus terb4kar di kereta.

Tak M4hal Pun

Saya belajar 3 benda dalam ins1den ini semalam :

1. Sentiasa simpan standby 1 atau 2 unit pem4dam ap1 dalam kereta. Keb4karan besar kereta dapat diel4kkan dari awal semasa ap1 masih
kecil. Dah banyak kereta terbak4r saya saks1kan send1ri sebelum ni yang betul tot4l lo$s. Dalam keadaan semalam, mungkin lebih baik selepas ini simpan pemad4m ap1 2kg. Saiz tak banyak bez4 dengan yang 1kg.

2. Sentiasa lat1h diri untuk cepat bert1ndak hulvrkan b4ntuan ke mereka yang perlukan b4ntuan. Sewaktu kejad1an semalam, sekelil1ng tu ramai ja orang.

Banyak kedai dan banyak sumber air. Malah, ramai orang berhenti dan jadi pen0nton. Tiada yang hulvrkan bantvan. Kes1an kat brother itu m1nta t0long. “Tol0ng saya, tol0ng saya!”

Hvlurkan B4ntuan

Lagi ramai orang jadi pen0nton, makin kurang yang akan memb4ntu. Ini yang banyak terjad1. To brother Benny, h0pe everything will work out well for you and your car. Ni seben4rnya aw4reness po$t. Sangat re0mmend untuk beli. Saya tak jual. Tapi kalau nak beli jugak, boleh terus dapatkan di sini. Murah saja. 

 

Sumber: Mingguan Wanita

Be the first to comment on "Ini Kelebihan Simpan Alat Pemad4m Ap1 Dalam Kereta Untuk Mengelak Kebak4ran."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*