“Nasib Baik Baru Gerak, Borak-Borak,Toleh Belakang Mak Takde”- Mak Tertinggal Dekat R&Rr.

V1ral apabila seorang lelaki yang dikenali sebagai Roy Muhd ini telah berk0ngsi pengalaman haru apabila ter$edar ibunya tertinggal di R&R. V1deo ini mendapat sor0tan w4rga net sehingga dit0nton sebanyak 313.6 ribu kali di TikT0k.

Dalam vide0 tersebut, dapat dilihat Roy bersama ayahnya di tempat duduk depan sementara seorang kanak-kanak lelaki berbaring di belakang bersama beg tangan wanita di sebelahnya. Pun begitu, pem1lik beg tangan berkenaan yang juga ibu Roy ketika itu tertinggal di R&R.

“Nasib baik baru ger4k, b0rak-b0rak tengok belakang mak aku tak ada, tertinggal kat R&R. Ingatkan tidur, keluar tak bagi tahu,” kata Roy sambil tertawa.

Roy dan ayahnya berpatah balik untuk menjemput wanita tersebut di R&R tempat mereka berhenti sebelumnya. Setibanya mereka di sana, sang ibu sedang menunggu di gazebo sambil memegang sepotong betik yang kata wanita tersebut diberikan oleh polis untuk memujuknya.

“Orang pergi bilik air tinggal. Nasib baik ada polis, nangis aku,” kata ibu Roy, turut ketawa kerana kejadian itu.

Roy ketika dihubungi berkata, mereka sekeluarga dalam perjalanan dari Johor menuju ke Perak dan ibunya pula tertinggal di R&R Tangkak.

Jelas Roy, dia dan ibunya kelihatan tenang dan masih mampu berjenaka ketika kejadian tersebut berlaku kerana wanita tersebut diawasi oleh dua orang polis bantuan PLUS yang turut menghubungi nombor telefon ayahnya bagi memaklumkan per1hal ibunya yang tertinggal.

“Mak buat h4l..”

Menjengah ke ruangan k0men, warga net turut terh1bur dengan gel4gat ibu Roy yang boleh gel4k lagi walaupun sempat cema$ tertinggal di R&R. Tak kurang juga warga net yang berk0ngsi cerita mereka yang pernah mengalam1 peng4laman sama.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sumber: Roy Muhd

Be the first to comment on "“Nasib Baik Baru Gerak, Borak-Borak,Toleh Belakang Mak Takde”- Mak Tertinggal Dekat R&Rr."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*