“Saya Dengar Dua Dentvman Sangat Kuat” – Pesawat TUDM Terhempa$, Kapten Terk0rban.

Seorang juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) terkorban manakala seorang lagi ceder4 dalam n4has pe$awat pejvang Hawk 108 terhempa$ di Pangk4lan Udara Butterworth di Butterworth, Selasa malam.Kapten Mohamad Affendi Bustamy di$ahkan men1nggal dunia dalam naha$ berkenaan.

Sementara itu, Mejar Mohd Fareez Omar dilap0rkan mengalam1 keceder4n berada dalam keadaan $elamat dan $tabil dan kini sedang diberikan r4watan di Hospital Seberang Jaya.Buny1 deru4n pe$awat yang luar daripada kebiasaan dan diikuti dengan dentvman kvat mengejvtkan penduduk yang tinggal berhampiran dengan Pangkalan TUDM di Butterworth, Selasa malam.

Peniaga, Mastura Mohammad Nordin, 44 berkata, kejad1an yang berlaku kira-kira pukul 10.07 malam itu membuatkan dia melurv melihat apa yang berlakv di landa$an Pangkalan TUDM yang tidak jauh dari gerainya di Kampung Benggali, Sungai Puyu, di Butterworth.

Menurutnya, selepas mendeng4r dentvman kvat sebanyak dua kali dia melihat pe$awat terb4kar di atas landa$an.”Saya memang dah biasa dengan bunyi pe$awat tetapi kali ini memang lain.

“Ketika ia hampir mend4rat saya dengar dua dentvman sangat kuat sebelum mel1hat ap1 m4rak ketika pesawat itu terhempa$,” katanya ketika ditemui med1a berhampiran lokas1 kejad1an.

Dalam pada itu, Menteri Kanan Pert4hanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menzahirkan ucapan takziah kepada keluarga kedua-dua angg0ta yang terl1bat dalam ins1den itu.

Terdahulu Sinar Harian melap0rkan TUDM menge$ahkan berl4ku satu kem4langan mel1batkan sebuah pe$awat peju4ng Hawk MK108 di kawasan landa$an Pangkalan Udara Butterworth di Butterworth.Dalam satu kenyataannya, TUDM berkata, kejad1an tersebut berlaku pada pukul 10.07 malam, Selasa.

 

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "“Saya Dengar Dua Dentvman Sangat Kuat” – Pesawat TUDM Terhempa$, Kapten Terk0rban."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*