Pengantin ‘Cu4k’ Tok Kadi Minta Baca D0a Mlam Pert4ma Tapi Tak H4fal

Menjelang majlis akad nik4h, pengantin lelaki biasanya akan mula rasa ‘ser4m sejuk’ menanti saat untuk melafazkan akad.

Walaupun telah menghafal lafaz akad yang bak4l diucapkan, perasaan gemvruh tetap wujud. Lebih-lebih lagi jika tok kadi secara tiba-tiba bertanya soalan ‘cepumas’ tentang perkahwinan!

‘Bismillah…’

Menerusi perkongsian pengguna Tiktok @khalifastudios yang tular, seorang tok kadi dengan niat ingin meredakan rasa gemuruh seorang b4kal,

pengantin lelaki mengajukan soalan kepada jejaka itu tentang keinginannya untuk mempunyai anak, dan anak bagaimana yang dia inginkan.

Setelah bernikah, ingin ada anak?

Iya… (anak yang) soleh dan solehah.

Setelah selesai menjawab persoalan tersebut, bakal pengantin lelaki itu pula ‘ditemb4k’ dengan soalan adakah dirinya sudah menghafal doa yang perlu dibaca,

sebelum mel4kukan hubvngan suami isteri. Dengan selamba, lelaki itu mengaku belum menghafal doa tersebut dan mungkin hanya akan membaca ‘Bismillah’.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen terhibur melihat gelagat tok kadi yang puas mengus1k si pengantin dan ada juga yang kasih4n melihat reaksi pemuda tersebut yang gement4r menjawab soalan-soalan berkenaan.

Sumber : obulan via Kopi Kaw Network

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Pengantin ‘Cu4k’ Tok Kadi Minta Baca D0a Mlam Pert4ma Tapi Tak H4fal"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*