Demi insan tersayang, se0rang anak berk0rban masa depan, apabila sanggup berhenti kerja sejak lima tahun lalu demi menjaga ibunya yang terlantar akib4t kemalang4n

KOTA BHARU: Demi insan tersayang, se0rang anak berk0rban masa depan apabila sanggup berhenti kerja sejak lima tahun lalu demi menjaga ibunya yang terlantar akib4t kemalang4n di Taman Sireh, Kampung Sireh di sini.

Tanggungjawab itu digalas, Mohamad Haziq Naim Fauzi, 24, yang juga anak sulung daripada dua beradik kerana mahu berbakti kepada ibunya, Tuan Zainani Tuan Lah, 52.

berhenti kerja sejak lima tahun lalu demi menjaga ibunya yang terlantar akibat kemalang4n di Taman Sireh, Kampung Sireh di sini.
Tanggungjawab itu digalas, Mohamad Haziq Naim Fauzi, 24, yang juga anak sulung daripada dua beradik kerana mahu berbakti kepada ibunya, Tuan Zainani Tuan Lah, 52.

Mohd Haziq Naim berkata, dia mahu menjaga kebajikan ibunya selagi masih bernaf4s dan ingin memberi keselesaan walaupun ibunya terlantar dan separa k0ma.

Katanya, ibunya terlantar sejak lima tahun lalu selepas dilangg4r motosikal pada Januari 2017 ketika mahu membuang samp4h di hadapan kedai makan milik ibunya di Tunjong, di sini.

“Selepas detik itu, ibu k0ma dan dirawat di unit rawatan rapi (ICU) Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian selama tiga bulan serta terpaksa menjalani pembedah4n membu4ng tempurvng kepal4 kerana mengalami pen,darah4n.

“Akibatnya ibu terus terlantar dan separa k0ma sehingga kini serta tidak memberi sebarang reaksi apabila dipanggil,” katanya ketika ditemui di rumahnya.

Menurutnya, selepas kejadian itu, dia yang bekerja di sebuah kedai serbaneka mengambil keputusan drastik berhenti kerja kerana mahu memberi perhatian kepada ibunya.

Katanya, sebagai anak sulung dia mengambil tanggungjawab memandangkan adik bongsunya, Nik Nunisha Damia Fauzi, 20, masih belajar dan mahu memberi peluang kepada adiknya melanjutkan pelajaran di peringkat universiti.

“Alhamdulillah, setakat ini adik saya turut membantu bersama-sama menjaga ibu walaupun dia masih menuntut di Tingkatan Enam dan dapatlah kami bergilir-gilir menyumbang bakti menjaga ibu.

“Sekiranya saya ada urusan, adik akan jaga ibu dan begitu juga sebaliknya. Namun, kami tidak pernah meninggalk4n ibu sendirian kerana ibu memerlukan penjagaan rapi dan perlu menyedut kah4k dalam tempoh beberapa kali dalam masa satu jam.

“Jika kami abaikan dan tidak menyedvt kah4k, pernafas4n ibu akan terganggu. Begitu juga kami akan memberi susu khas kepada ibu dalam tempoh empat jam sekali atau lima kali sehari,”

katanya. Menurut Mohd Haziq Naim, walaupun ibunya kini tidak sempurn4 namun dia bersyukur kerana masih mempunyai ibu dan mahu berk0r,ban sehingga akhir hay4t.

Katanya, dia juga bersyukur kerana masih mempunyai ayah, Fauzi Yunus, 50, dan ibunya juga turut menerima pencen ilat daripada Pertubuh4n Keselamatan Sosial (Perkeso) sebanyak RM1,200 sebulan serta susu dan lampin pakai buang setiap bulan.

“Dengan wang itu, dapatlah kami membeli segala keperluan ibu dan bersyukur kerana kehidupan kami agak baik. Saya berhasrat berniaga secara dalam talian kerana mahu memberi lebih masa kepada ibu,” katanya.

KOMEN NETIZEN:

Sumber: Harian Metro
Kiriman: Noor Azam
sumbER FB:https://www.facebook.com/Kelantan-State-404709143002379/?__cft__[0]=AZUqOjRNswSV_UCkrmTZvILVkFk6NGdu8bDEAWjI8HH8p63XKSTfyo9d4No4z0SIaECB943GBp8nRIHRqdm2VmWr8JDTJfdkGf–UoBPUvbTC-WDoaNHMVUkW5ugFFYupOpSyUvAHRnVhawoL9ZGqkOfIY1X17-SIVO8Kf4PuO9VczRmF2Xzeo9mM4Y9XnNQ2Uk&__tn__=-UC%2CP-R

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Demi insan tersayang, se0rang anak berk0rban masa depan, apabila sanggup berhenti kerja sejak lima tahun lalu demi menjaga ibunya yang terlantar akib4t kemalang4n"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*