RAS4 TAK SEDAP HATI DENGAR ANJ,lNG MENYAI4K, RUPANYA AYAH DAH KENA TERK4M.

Kuala Lumpur: Seorang lelaki mavt selepas diser4ng seekor har!mau belang jantan ketika sedang membuang air kecil di belakang rumahnya.

Malah m4ngsa dikatakan sempat di$eret haiwan liar itu sebelum may4tnya ditemui pasukan Jabatan Perlindungan Hidupan L!ar dan Taman Negara (Perhil!tan).

Perkara itu dimaklumkan salah seorang penduduk berhampiran Kampung Orang Asli Sau, Pos Bihai, Gua Musang, Kelantan tadi.

“Tidak lama kemudian penduduk terserempak sekali lagi har!mau itu. Har!mau itu cuba merk4m namun sempat dibal!ng dengan Iembing hingga mengenai matanya,” katanya.

Menurutnya, tidak lama kemudian pasukan Perhilitan tiba dan mengarahkan semua penduduk berkurvng sementara di dalam rumah.

“Apa yang saya tahu mereka cuba menjejaki har!mau belang itu. Har!mau belang seberat lebih 100 kilogram itu berjaya ditemui mereka tengah hari tadi di hutan berhampiran.

“Namun pihak PerhiIitan terp4ksa melepaskan temb4kan selepas har!mau itu cuba menyer4ng mereka. Har!mau itu berjaya dibunvh dan dibawa keluar dari hutan.

“Dalam masa sama m4yat Anek (m4ngsa)berjaya ditemui di dalam hutan. Dia dipercayai diseret har!mau itu,” katanya.

Menurutnya, penduduk kampung berterima kasih terhadap tlndakan pantas PerhiIitan yang berjaya menjejaki har!mau belang itu.

Terdahulu,dalam kejadian 6 Julai lalu, seorang lelaki, Adin Andok, 45, p4rah di kepala, perut, mata kiri, bahu dan lengan kiri akibat diser4ng har!mau di kebun di Kampung Badak, Pos Bihai.

M4ngsa bagaimanapun sempat diselamatkan anaknya yang menyedari kejadian itu.

Salam takziah diucapkan buat seluruh keluarga dan rakan kenalan mangsa. Semoga tabah menghadapi dugaan ini.

Sumber HM via belumbalik

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "RAS4 TAK SEDAP HATI DENGAR ANJ,lNG MENYAI4K, RUPANYA AYAH DAH KENA TERK4M."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*