Dalam Waktu Yang Singkat Telah Berjaya Menghafaz 30 Juzuk Al-Quran, Anak Putra Kepada Amy Search Penyanyi Terkenal Negara

Pada tarikh 2 April 2019 yang lalu, telah berlangsung Hari Kesed4ran Autisme sedunla. Ramai yang telah memberikan s0kongan terhadap Hari Kesed4ran Autisme dengan memakai,

pakaian berwarna biru pada hari itu. Kini semakin ramai ibu bapa yang mula menyed4ri Austime bukanlah satu hal4ngan untuk anak-anak autisme mereka berjaya.

Ramai ibu bapa yang mempunyai anak autisme mula mendapatkan raw4tan dan nasihat dari pakar untuk anak-anak mereka. Ibu bapa ini perlu yakin dan tidak memand4ng,

ren.dah keup4yaan anak-anak autisme ini untuk berjaya. Walaupun kehidupan mereka berlainan namun mereka mempunyai kelebihan tersendiri untuk cemerl4ng dan berjaya.

Se0rang pelajar autisme telah berjaya menghafal 30 juzuk Al-Quran. Ini telah membuktikan anak-anak autisme ini mampu cemerlang dan berjaya jika mendapat s0kongan dan bimblngan,

di tempat yang sepatutnya. Khabar gembira ini mampu menyuntik sem4ngat baru kepada ibu bapa yang mempunyai anak-anak autisme untuk berjaya dalam bidang mereka.

Se0rang pelajar sek0lah tahfiz, Al-Bayan Sch0ol of Quran & Hadith milik penyanyi terkenal r0ck negara Amy Search iaitu Adik Iqbal Hakim Mohd Isa,

17 tahun telah menjadi pelajar pertama menghafaz 30 juzuk Al-Quuran dan telah menamatkan pengajian di sek0lah tahfiz berkenaan.

Suhaimi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Amy Search menyamp4ikan khabar gembira itu melalui akaun instagramnya yang menyatakan beliau berb4ngga dengan penc4paian anak autisme,

ini yang berjaya menghafaz Al-Quran dalam temp0h yang singkat selama 3 tahun 1 bulan. “Alhamdulillah. Se0rang pelajar bernama Iqbal dapat kita hasilkan khatam 30 juz dalam temp0h 3 tahun 1 bulan.

Sedikit perk0ngsian tentang Iqbal.
-Pernah didiagnose sbg severe ASD (Autism spectrum disorder)

-Speech delay. Mula bercakap umur 10 thn.

-Banyak isu sensori spt x suka pakai baju berkolar, suka menj3rit, x boleh dengar bunyi bising & selalu hilang tgh ramai2 org.

-Daftar Albayan (pusat Tahfiz) pd umur 13 thn. Keluarga nya nekad tinggalkan iqbal di asrama. Bagi tau ustaz segala kekurangan Iqbal.

Tapi itu semua bukan penghal4ng untuk Iqbal. Tidak pernah memaks4 dia menghafal Alquran. Cuma sekali sekala kami ingatkan jika nampak dia terleka.

Alhamdulillah sekarang segala kekur4ngan yang ada dapat diatasi. Menghafal Alquran dalam masa 3 tahun 6 bulan adalah satu kejayaan besar untuk anak ASD spt Iqbal.

Alquran juga sebagai ter4pi untuk anak2 istimewa seperti Iqbal. Terima kasih kpd semua para2 guru yg memikul tanggung j4wab yg tk terhingga.

Tkasih juga kpd semua sahab4t2 dn memberi dukungan yg tk pernah putus dri awal hingga hari ini. Moga Allah limpahi rahmat dn di beri hiday4h buat kita semua. AmeenYRA,” ujar Amy.

Suhaimi bin Abdul Rahman(lahir 28 Julai 1958) atau lebih dikenali sebagai Amy Search merupakan se0rang penyanyi r0ck yang p0pular di Malaysia.

Penyanyi kelahiran Joh0r Bahru ini telah menubuhkan Al-Bayan Sch0ol of Quran & Hadith pada tahun 2015 bersama se0rang ustaz Mohd Bilal Mohd Sujak.

Sejak dibuka, sek0lah itu telah mempunyai seramai lebih 40 pelajar tahfiz yang mengikuti pengajian menghafaz Al-Quran dan beberapa subjek akademik yang lain. Setiap anak itu mempunyai p0tensi untuk berjaya dan cemerlang samada anak biasa atau anak autisme ini.

Sem0ga perk0ngsian ini menyuntik sem4ngat ibu bapa anak autisme untuk terus kuat dan semang4t dalam membimbing anak-anak autisme ini supaya berjaya dan cemerlang.

Sem0ga perk0ngsian ini memberi manfaat kepada pembaca dan sama-samalah kita menyok0ng ibu bapa yang mempunyai anak-anak autisme dan menerima anak-anak ini seadanya.

Sumber: coretannasihat.net

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Dalam Waktu Yang Singkat Telah Berjaya Menghafaz 30 Juzuk Al-Quran, Anak Putra Kepada Amy Search Penyanyi Terkenal Negara"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*