(Video) Kisah Ustaz Abdul Somad menangis terharu dan cium tangan Kanak-Kanak Lum puh Jadi Hafiz Quran

Alquran adalah kitab suci umat muslim di seluruh dvnia. Terdapat banyak sekali keutamaan dari memb4ca ayat suci Alquran. Dalam hadist riwayat Abdullah Ibnu Mas’ud, disebutkan bahwa setiap huruf yang dibaca akan diberi balasan satu kebaikan.

Banyaknya pahala jika membaca Alquran membuat umat muslim berlomba-lomba dalam melantunkan dan mengamalkan ayat suci Alquran. Salah satunya kanak-kanak dalam video berikut ini.kanak-kanak dalam video tersebut bernama Naja.

Meski mengalami lum puh otak, Naja tetap bersemangat dalam menghafal Alquran. Bahkan, Naja diketahui telah hafal 30 juz. Melihat sosok Naja yang begitu,

bersemangat dalam menghafal Alquran, Ustaz Abdul Somad tampak tak dapat menahan air matanya. Ia lantas menyeka air matanya dan mencium tangan Naja.

Ustaz Abdul Somad Bertemu Naja

Dalam tayangan tersebut, Ustaz Abdul Somad tampak duduk di samping Naja. Tangan Ustaz Abdul Somad terlihat merangkul pundak Naja yang duduk di sampingnya.

Saat duduk di samping Ustaz Abdul Somad, Naja terdengar melantunkan ayat suci Alquran. Ustaz Abdul Somad lantas mendoakan Naja dan diaminkan oleh orang-orang yang berada di dekatnya.

Ustaz Abdul Somad Cium Tangan Naja

Saat pertama kali datang, Ustaz Abdul Somad tampak mencium tangan Naja. Ia terlihat senang bertemu dengan Naja yang memiliki semangat tinggi dalam menghafal Alquran.

Buat Ustaz Abdul Somad Terharu

Melihat semangat Naja yang tinggi dalam menghafal Alquran, Ustaz Abdul Somad tampak tak dapat menahan air matanya. Ia terlihat menyeka air matanya saat berada di samping Naja.

Video:

Sumber: meedeka.com via majalah-harian.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Video) Kisah Ustaz Abdul Somad menangis terharu dan cium tangan Kanak-Kanak Lum puh Jadi Hafiz Quran"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*