(Video) Saya Tak Lay4k Jadi Id0la, Sebagai Muslim Hanya Nabi Muhammad Sahaja Layak Jadi Ikutan”- Khabib

Umum telah mengetahui bahawa pet4rung UFC Khabib Nurmagumedov adalah seorang yang berpegang teguh dengan ajaran Islam.

Menerusi perlawanan UFC 254 yang baru sahaja berl4ngsung, Khabib Nurmagomedov telah berjaya mengal4hkan law4nnya, Jvstin Gaethje sekaligus melebarkan rek0d tanpa kal4h beliau kepada 29-0.

Meskipun kemen4ngan beliau mungkin dijangka ramai, pengumuman beliau sejurus selepas tamat perlaw4nan telah mengejutkan pelbagai pihak apabila Khabib mengumumkan untuk bersara daripada UFC secara rasmi.

Lebih meny4yat h4ti ramai, beliau maklumkan persara an daripada dvnia UFC sudah dibincangkan bersama ibunya dimana ibunya tidak mahu,

beliau berI4wan lagi tanpa ayahnya disisi. Beliau turut berj4nji perlawanan menentang Justin Ga3thje ini akan menjadi perlaw, anan terakhirnya.

Walaupun begitu, menerusi satu muatan yang dikongsi oleh Khabib di akaun Instagram rasminya, dia telah meminta kepada semua peminatnya untuk tidak menjadikannya idola dalam hidup mereka.

Petarung yang berasal dari Rusia itu menjelaskan bahawa, beliau sebenarnya tidak layak untuk dijadikan idola dan menyeru kepada semua orang agar menjadikan Nabi Muhammad S.A.W sebagai idola dalam hidup mereka.

“Saya bukanlah orang yang layak untuk dijadikan idola, dan saya juga tidak mahu dijadikan idola oleh manusia lain.

“Saya percaya bahawa bukan saya sahaja, atau petarung lain, mahu pun mana-mana selebriti secara amnya berhak untuk dijadikan contoh untuk diikuti.

“Saya se0rang Muslim, dan sebagai seorang penganut ag4ma Islam yang percaya dengan agama saya, kami mempunyai se0rang contoh untuk diikuti,

baginda adalah pesuruh Allah S.W.T yang bernama Muhammad S.A.W,” tulisnya dalam gambar yang dimu4t naik di akaun Instagramnya.

Ketika ditanya mengenai pesanan yang ingin disampaikan kepada generasi muda dan peminatnya, Khabib berkata anak muda perlu melayan dan menghormati ibu bapa masing-masing dengan sebaiknya.

“Hormati ibu bapa. Dengar cakap mereka, mereka adalah segalanya. Semua dalam hidup anda akan berubah menjadi lebih baik,” katanya.

Ketegasan pemegang gelaran juara bagi kategori Lightweight dalam soal agama boleh dilihat menerusi sidang medi4 yang dilakukan sebelum perlawanannya menentang Con0r McGreg0r dilangsungkan.

Pemegang gelaran ju4ra kategori Lightweight yang dikenali dengan ketegasan dalam menjaga hukum hakam agama juga boleh dilihat ketika Conor McGregor menghulurkan kepadanya secawan arak dengan niat untuk memberi provokasi kepada Khabib.

Namun begitu, Khabib dengan tenang menjawab kepadanya: “Terima kasih saja, saya tak minum arak, dan saya tidak pernah minum air itu dalam hidup saya”.

Video :

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Video) Saya Tak Lay4k Jadi Id0la, Sebagai Muslim Hanya Nabi Muhammad Sahaja Layak Jadi Ikutan”- Khabib"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*