(Video) Wanita dit4han selepas larikan kereta, la4nggar kenderaan lain

Kuala Lumpur: Wanita dit4han p0lis selepas mel4rikan sebuah kereta sebelum terbabit dalam kemalangan di persimpangan lampu isyarat Setapak Central di sini, hari ini.

Ketua P0lis Daerah Wangsa Maju Superintendan Ashari Abu Samah berkata, wanita berusia 38 tahun itu pada mulanya ditahan oleh orang awam dan kemudiannya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

Menurutnya, siasatan awal mendapati wanita itu melarikan sebuah Honda City di hadapan Kolej Vokasi0nal Setapak di Jalan Genting Klang di sini, pada 2.30 petang.

“Dalam kej4dian itu, pemilik kereta berkenaan bersama isteri keluar dari kereta mereka tanpa mematikan enjin sebelum wanita terbabit melarikannya menghala ke pusat bandar.

“Pemilik kereta kemudi4nnya meminjam motosikal peng4wal kesel4matan di situ, untuk membuat lap0ran p0lis dan cuba menc4ri keretanya.

“Setibanya di persimpangan lampu isyarat di hadapan Setapak Central, m4ngsa dapati kereta miliknya itu terbabit dalam kemal4ngan,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, m4ngsa dapati suspek yang melarikan keretanya juga sudah ditahan oleh orang awam dan diserahkan kepada pihak p0lis.

Katanya, hasil semakan p0lis mendap4ti svspek berkenaan mempunyai 14 rek0d l4mpau berkaitan kess jen4ayah dan d4 dah.

“Svspek akan disi4sat mengikut Sek$yen 379 A K4nun Keseks4 an kerana cvri kenderaan dan Seksyen 279 k4nun yang sama kerana memandu dengan g0poh di jalan awam,” katanya.

Hari ini, satu vide0 berdurasi satu 1 minit 31 saat mengenai kejadian itu tul4r di media s0sial.

Dalam video itu, orang ramai terp4ksa memec4hkan cermin kereta selepas pemandunya cuba merempvh beberapa kenderaan lain di persimpangan terbabit.

Sementara itu, Ashari berkata, orang ramai dinasihatkan supaya tidak menularkan vide0 itu yang boleh mendatangkan kegus4ran awam.

“Orang ramai yang mempunyai m4klumat lanjut mengenai kej4dian itu boleh menghubungi Ibu Pej4bat P0lis Daerah (IPD) Wangsa Maju di talian,

03-92899222 atau Hotline P0lis Kuala Lumpur di talian 03-21159999 atau mana-mana B4lai P0lis berhampiran untuk membantu siasatan,” katanya.

video

Sumber: Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Video) Wanita dit4han selepas larikan kereta, la4nggar kenderaan lain"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*