Ditinggalk4n Ibu bapa Sejak Kecil Dan Lahir Tanpa Penglihat4n Bukan Penghalang Baginya,Kisah Wanita Gigih Ini Mampu Memiliki Rumah Sendiri Hasil Menyimpan Selama 19 Tahun,

Ditinggalkan Ibubapa Sejak Kecil Dan Lahir Tanpa Penglihatan Bukan Penghalang Baginya,Kisah Wanita Gigih Ini Mampu Memiliki Rumah Sendiri Hasil Menyimpan Selama 19 Tahun

Dilahirkan sebagai orang kelainan upaya (OKU) c4cat penglihatan, Esah Hussin berjaya mengharungi pelbagai onak duri walaupun ditinggalkan ibu bapanya sejak dilahirkan.

Lebih membanggakan apabila wanita berusia 42 tahun itu mampu menyimpan selama 19 tahun sehingga berjaya membeli sebuah rumah secara sederhana di Tanjung Tokong bernilai RM72,500 secara tunai.

Dalam tempoh tersebut, dia menyimpan RM500 setiap bulan setelah bekerja sebagai pegawai telemarketing malah gembira dan berpuas hati dengan apa yang dia miliki sekarang.

Selepas ditinggalkan orang tuanya, dia dibesarkan di sebuah rumah anak yatim di Kelantan sebelum mendapat pendidikan di SK Pendidikan Khas Princess Elizabeth di Johor Bahru.

Bagi menyambung pengajian, Esah berpindah ke rumah anak yatim di Setapak. Setelah tamat belajar, dia terjumpa pusat latihan untuk OKU, St. Nicholas Home yang menguah nasib hidupnya.

Di pusat tersebut, dia mempelajari kemahiran asas seperti kemahiran berkomunikasi dan Teknologi Maklumat (IT) sebelum bertemu pelatih Jayah Doraisamy.

Sumber: The Star melalui ptvnews.site

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Ditinggalk4n Ibu bapa Sejak Kecil Dan Lahir Tanpa Penglihat4n Bukan Penghalang Baginya,Kisah Wanita Gigih Ini Mampu Memiliki Rumah Sendiri Hasil Menyimpan Selama 19 Tahun,"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*