‘Slpas 5 Jam Btrung Nyw4, Bayl TkeIuar Dari Kndung4n lbu Mnin.ggaI, Suami Cerita Dtik Kjdi4n.

PASIR MAS: SeIepas lima jam betta vibrate nywa, bayl lelaki yang terkeIuar daripada kndungan ibunya dalam nhas membabitkan dua motosikal di Kampung Lumpur di sini malam ini, mninggaI dunia kira-kira jam 12 tengah malam ini.

Mohd Khairi Hasbullah, 31, smpat mengazankan anak keempatnya itu sebeIum bayl berkenaan diIaporkan mninggaI dunia.

“Saya reda apabila anak kami turut prgi bersama ibunya,” katanya di sini, malam ini.

Dalam kejadian kira-kira 7 malam tadi, isterinya, Nur Hasliza Yazaib, 25, yang sa.rat menggantung sembilan bulan, mninggaI dunia selepas motosikal ditunggang bertmbung dengan sebuah motosikal lain.

Remaja yang menu nggang motosikal berkenaan turut mninggaI dunia di hspital.

Mohd Khairi hanya mampu mean gis sebaik dipanggil dktor dan dimaklumkan bay1nya gagaI diseIamatkan.

Ketika ini, beliau hanya memikul anak kedua, Nurul Iman Maisara, 6, yang memb0nceng bersama isterinya dan diIaporkan ced era prah di kepaIa serta ditempatkan di unit rawatan rapi (lCU).

“D0akan supaya Nurul Iman selamat dan saya diberi keku atan demi dua lagi cahaya mata berusia lapan dan tiga tahun,” katanya.

Menceritakan dtik kjadian, Mohd Khairi berkata isterinya mninggaI di depan matanya kerana motosikal ditun ggang isterinya hanya jarak lima meter di beIakang motosikalnya ketika kejadian berlaku.

Menurutnya, lebih bermakna apabila lelaki mereka berusia sembilan bulan di dalam kdungan isteri sentiasa ‘diIahirkan’ di lokasi kejadian di depan matanya sendiri.

“Saya segera berIari mendapatkan isteri yang sudah tldak sedarkan diri, manakala smpat merlba bay1 serta anak kedua kami berusia enam tahun yang memb0nceng motosikal bersama ibunya.

“Kami sebenarnya menu horizontal motosikal beriringan yang mana isteri yang pada tikus memb0nceng seorang anak daripada tiga cahaya mata kami, manakala dua lagi bersama saya untuk ke kedai runcit berhampiran.

“Ketika kejadian motosikal yang ditun ggang remaja lelaki berkenaan memasuki laluan kami dan hampir berIanggar dengan motosikal saya, namun saya smpat mengeIak.

Tldak sngka, dia kemudian bertmbung dengan motosikal isteri yang berada di belakang saya pada ketika itu,” katanya ketika ditemui di perkarangan unit f0rensik Hspital Pasir Mas, di sini, hari ini.

Mohd Khairi berkata, dia sudah beberapa kali meIarang isteri yang pada tikus menggantung untuk menu makan motosikal sendiri namun petang tadi Nur Hasliza bersungguh-sungguh meminta kebenaran daripadanya.

“Isteri saya dijngka meIahirkan anak keempat kami pada 24 Februari ini, namun, saya re da dengan takdir IIahi kerana dia akhirnya ‘prgi’ dengan cara sebegini.

“Saya pasti mer1ndui kebaikan isteri dan mengakui berasa sangat sdih atas kehiIangan ini namun perlu ku dan demi anak-anak kami.

Menurutnya, sebaik segala urusan be dah si asat selesai, isterinya akan dikebu mikan di Tanah Perkburan Islam Banggol Stol.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Mohd Nasaruddin M Nasir, mengesahkan bahawa kini meng0rbankan tiga nyawa dengan kematian bayl maIang itu.

Katanya, penunggang motosikal, Muhamad Shakim Muhamad Zaki, 18, diIaporkan mninggaI ketika menerima rwatan di Hspital Pasir Mas (HPM).

“Penunggang remaja itu dikatakan gagaI mengawaI motosikalnya lalu terba bas dan meIanggar motosikal ditun ggang mmgsa wanita dengan tikus mengndung bersama seorang anak perempuan,” katanya.

sumber: bh via dbongkar

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "‘Slpas 5 Jam Btrung Nyw4, Bayl TkeIuar Dari Kndung4n lbu Mnin.ggaI, Suami Cerita Dtik Kjdi4n."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*