“Dua Tahun Bert4han” -Ini Kead4an Terkini Sel3briti TerkenaI Afdlin Shauki, Pohon Doa Orang Ramai

Petaling Jaya – D4to Afdlin Shauki Aksan dikenali sebagai Chief Kodok dan juga Sedey Malas oleh peminatnya ialah seorang penyanyi, pengarah, penerbit, pel4wak dan pel4kon lelaki Malaysia.

Beliau memulakan kerjayanya sebagai peny4nyi di bawah Roslan Aziz Productions dan berpengalaman menjadi pengacara bagi Anugerah Industri Muzik sebanyak 5 kali.

Afdlin telah bekerja sebagai se0rang pel4kon, pengar4h dan penyampai TV. Beliau menerima anugerah untuk Penyampai Terbaik dalam Pr0gram,

Hiburan di Anugerah Televisyen Asia 1999 kerana peranannya sebagai pengacara rancangan bual bicara lewat malam Bila Larut Malam di Astro Ria.

Dua Tahun Bertahan

Selepas dua tahun bertahan dan mengelak daripada terkena jangkit4n C0VlD-l9, pel4kon dan penerbit terken4l, Datuk Afdlin Shauki terp4ksa akur selepas disahkan p0sitif vi.rvs tersebut.

Khabar dvka tersebut dikongsinya menerusi hantar4n terbaru dalam Instagr4m sebentar tadi berserta paparan skrin status MySejahtera terkini.

“Maaf semua dah dua hari kena dan s.impt0m makin menjadi cuma tiada ses4k naf4s lagi setakat ini.

“Maaf kalau tak dapat jawab panggilan atau balas mesej. Aku rasa Allah SWT mahu aku rehat sementara.

“Enam orang dari pasukan aku kena selepas dua tahun lebih bertahan dari terkena C0VlDI9. Harap maaf atas kes.ulit4n, tapi sekarang tiba masa untuk aku jaga diri aku,” tulisnya.

Menjengah ruangan komen, rata-rata pengikut dan rakan artis turut mendoakan agar pel4kon fiIem Papadom itu bertabah dan segera sembuh seperti sedia kala.

“Cepat sihat semoga dipermudahkan segalanya untuk abang.

“Tiba masa untuk abang rehat, penat sangat kerja. Tuhan mahu abang rehat dulu sekejap. Semoga semua dipermudahkan,” tulis n3tizen.

Terdahulu, beberapa selebriti t4nah air antaranya Aishah, Iman Suhana, Intan Ladyana, Nabila Razali, Aprena Manrose dan Ariff Bahran turut disahkan p0sitif C.0VlD 19.

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: kosmo via malaysiatime.me

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "“Dua Tahun Bert4han” -Ini Kead4an Terkini Sel3briti TerkenaI Afdlin Shauki, Pohon Doa Orang Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*