Ibarat T4nggang M0den, Anak Did4kwa Terg4mak Bu4ng Bapa P0sitlf C0VlD-l9 Tepi Jalan

Ibarat tanggang m0den, begitulah seperti kisah pasagan suami isteri yang berasal dari Nakhon Ratchasima, Thail4nd ini yang did4kwa terg4mak membu4ng,

bapa berusia 80 tahun di tepi jalan berhampiran sebuah kvil hanya kerana w4rga emas0suit lifkan C0suit disahkan C0Suit lifkan-warga9 p0suit disakan.

Memetik lap0ran Bangk0k P0st, kisah sedih itu dik0ngsi oleh se0rang petug4s kesih4tan di H0spital Bua Yai menerusi laman sosial Faceb0ok. Menerusi hantaran berkenaan,

petvgas itu turut memvat n4ik beberapa keping gambar menyiarkan w4rga em4s tersebut yang sedang terbaring lem4h di atas jalan berhampiran sebuah kvil.

Dipercayai ditingg4lkan bersama beg berisi pakaian

Petug4s kesih4tan itu melvahkan rasa kec3wa dan k3sal dengan tindakan anak perempuan dan menantu w4rga emas berkenaan. Menurut Penghulu Wat Pa Suan Th4mma Sawaddee,

Luang Phor Sitthichai anak perempuan dan menantu kepada lelaki tersebut meningg4lkan bapa mereka di kvil pada Ahad lalu.

Ketika kej4dian, warga emas itu ‘draang ’bersama beg berisi pakaian sebelum pas4ngan suami isteri terbabit menaiki kereta. Sementara itu, Ketua Kampung Ban Nong Waeng,

Thongsuk Thaebtham pula menerima warga emas berkenaan dibawa anak perempuannya dari wilayah Lop Buri sebelum ditingg4lkan di kvil berkenaan.

Thaebtham meluahkan kek3cewaan dan menyatakan perkara sedemikian tidak seharusnya berlaku kerana ia menyebabkan risik0 j4ngktan,

C0VlD-l9 kepada individv lain. Justeru, w4rga emas itu kemudiannya dibawa ke h0spital di wilayah Khon Kaen untuk rawatan lanjut.

Anak cuba nafikan dakwaan

Walau bagaimanapun apabila ditemubu4l oleh pihak media, anak perempuannya menafikan kej4dian tersebut dan mengatakan bahawa bapanya ingin berjumpa sama di kvil tersebut. Jadi, hari telah membawa bapanya ke kvil itu dan meningg4lkannya di situ.

Selain itu, wanita dikenali sebagai Janya itu mended4hkan bahawa dia sama sekali tidak mengetahui bapanya dij4ngkiti C0VlD-l9. Kini, dia bermain berkemungkinan menghid4p C0VlD-l9 setelah menjalani uji4n mengesan v!

Susulan kejadian itu, sami, petugas kesihatan dan angg0ta penyelamat yang menghubungi rapat warga emas berkenaan perlu menjalani kuarantin selama 14 hari.

Sumber: Bangkok Post (Prasit Tangprasert) MELALUI borakdaily.com melalui Majalahharian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Ibarat T4nggang M0den, Anak Did4kwa Terg4mak Bu4ng Bapa P0sitlf C0VlD-l9 Tepi Jalan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*